زیان چندین میلیارد دلاری تعرفه واردات بر فولاد

 

گروهی از فعالان صنعت گاز طبیعی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه ای، اعتراضشان به اعمال تعرفه ترامپ بر واردات آلومینیوم و فولاد از کانادا و زیان چندین میلیارد دلاری ناشی از عدم توسعه خطوط لوله نفت و گاز در هر دو کشور طی چند دهه آینده را اعلام داشتند.

به گفته دان سانتا، رئیس اتحادیه فعالان گاز طبیعی آمریکا، درپی این اقدام بی ثباتی بر بازار حکمفرما شده است.

به گفته وی، تا 2035 آمریکای شمالی بالغ بر 791 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت ها و مواجهه با تقاضای روزافزون نیاز خواهد داشت. 75 درصد از فولاد استفاده شده در این صنعت وارداتی بوده و از جنس خاصی است که بازار مختص به خود را داراست. اکثر تولیدکنندگان فولاد در آمریکا به دلیل هزینه بالای تولید، این صنعت را به حال خود رها کرده اند.

791 میلیارد دلار برآورد شده، شامل 180 هزار مایل خط لوله خواهد شد که از آن میان، 26 هزار مایل خطوط لوله جدید انتقال گاز طبیعی محسوب می شوند. بخشی از این خطوط لوله برای انتقال نفت و گاز شیل به نقاط مورد نیاز درنظر گرفته شده اند.

در حال حاضر و برای نخستین بار از دهه 1950، آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان و یک صادرکننده محض محسوب می شود.

طبق اظهارات دان سانتا، توسعه زیرساخت های جدید در آمریکا و کانادا باعث ایجاد شغل برای بالغ بر 72500 نفر تا 2035 خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن