بیش از 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

وزیر نیرو گفت: ما کیفیت آب را تحت هیچ شرایطی فدای کمیت نخواهیم کرد و کیفیت آب آشامیدنی تحت کنترل جدی است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه نشست ستاد ویژه مدیریت پیک بار سال 97 با حضور در جمع خبرنگاران به وضعیت پیک بخش آب اشاره کرد و گفت: در این حوزه وضعیت ما قدری متفاوت است چرا که امسال مشکلات جدی در این بخش داریم. منتها تمام تلاش ما این است که در تامین آب شرب مردم اختلالی ایجاد نشود و به هر طریق ممکن آب شرب مصرفی بدون مشکل جدی تامین شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مطمئنا برای سایر بخش‌ها همچون کشاورزی تمهیدات جدی در نظر گرفته شده است تا کمترین آسیب به این بخش‌ها وارد شده و جبران‌های لازم صورت بگیرد.

کیفیت آب را تحت هیچ شرایطی فدای کمیت نخواهیم کرد

اردکانیان افزود: ما کیفیت را تحت هیچ شرایطی فدای کمیت نخواهیم کرد و کیفیت آب آشامیدنی تحت کنترل جدی است. منتها درخواست ما از مردم این است که از همین امروز که به قله گرمای تابستان نرسیده‌ایم در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را انجام بدهیم و سعی کنیم حتی لیتر به لیتر منابع آبی کمتری مصرف کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وجود بیش از 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور

وی به موضوع فرونشست‌ها اشاره کرد و گفت: هر رفتار غیرصحیح در استفاده از منابع طبیعی بالاخره از سوی طبیعت پاسخ داده خواهد شد. ما بایستی تلاش کنیم با کمک یکدیگر به سمت مصرف صحیح منابع زیست محیطی حرکت کنیم تا محیط سالم‌تر و مطمئن‌تری داشته باشیم.

وزیرنیرو با تاکید بر اینکه بیش از 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد، گفت: با تمام تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده است ولی همچنان متاسفانه مشکلات جدی در این بخش وجود دارد که سعی خواهیم کرد با استفاده از قوانین موجود و حمایت دستگاه‌های برنامه‌ریزی کشور برای تامین منابع مالی لازم و همراهی خود مردم و کشاورزان بتوانیم برای این مسئله چاره‌جویی کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن