تأمین هوای تازه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و کارخانجات با کمپرسورهای ایرانی

یکی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر- پلی تکنیک تهران با هدف کمک به توسعه کشور، استقلال صنعتی و کاهش وابستگی به دیگران و با راهکار ایجاد خودکفایی در برخی تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشور تاسیس شد.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان داخلی با هدف تامین نیازهای داخلی برای شروع کار خود اقدام به تولید شیرهای نیمه اتوماتیک چندراهه سختی گیر معروف به سلوالو کرد که طراحی و ساخت این شیرها در 7 اندازه توسط این شرکت مشابه با مارک (آکواماتیک امریکا) برای اولین بار در کشور در فاصله سال های 63 تا 68 انجام گرفت و به تولید انبوه رسید. هم‌اکنون نیز این شرکت به عنوان تنها تامین‌کننده با کیفیت برتر این شیرها، که کاربرد گسترده در تمام تصفیه خانه‌ها و واحدهای تاسیسات همه کارخانه ها و مجتمع های صنعتی دارند، مطرح است.

شرکت صنایع آب و عمران، طراحی و ساخت تجهیزات جانبی یونیت های هوادهی معروف به Air blower ها که حدود ده قطعه است و پکیج کردن این یونیت‌ها را از سال 1371 آغاز کرد و هم اکنون تولید یونیت‌های از سایز 1.5 تا 16 اینچ در این مجموعه انجام می‌شود. لازم به ذکر است با توجه به تعدد سایزها، بیش از 100 قطعه در این زمینه طراحی، مهندسی و تولید شده است.

داود بهمن پور مدیر عامل شرکت صنایع آب و عمران، در خصوص فعالیت های این شرکت می گوید: در طی این سال ها این شرکت، فرصت همکاری با معروف ترین شرکت های فعال در این زمینه شامل درسرروتس امریکا، آئرزن آلمان، ربوسکی ایتالیا، پدروجیل اسپانیا، سوام هندوستان و … را داشته است و با بهره گیری از تجارب ارزنده متخصصان خود و  همکاری فنی شرکت های فوق، با سابقه تامین و تولید بیش از 3 هزار دستگاه یونیت در سال‌های گذشته خود را به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت در منطقه معرفی کرده است.

 این بلوئر کمپرسورها برای فشرده کردن هوا و گازها به کار می روند و در صنایع مختلفی از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، پرورش آبزیان، صنایع غذایی، کارخانجات فولاد، سیمان، آرد، گندم و غلات و … کاربرد قابل توجهی برای تأمین هوا یا گاز فشرده خشک و جابه جایی مواد فله دارند.

در کارخانجات اسیدسولفوریک، فسفریک، co2 و پتروشیمی‌ها برای دمش در کوره‌های دارای کاتالیست به کار می‌روند. کاربرد مهم دیگر آن‌ها در واحدهای احیاء گوگرد (SRU) فازهای مختلف پارس جنوبی است، در واحد تصفیه خانه تاسیسات تمام پالایشگاه‌ها و واحدهای صنعتی مختلف نیز برای تأمین هوای فشرده برای حوضچه‌های تصفیه به کار می‌روند و نیز در صنایع مختلف به عنوان وکیوم پمپ یک مرحله ای ایجاد وکیوم تا 800 میلی بار می کند و کلا در مواردی که فشار 1.2 تا 2 بار مطلق مورد نیاز باشد کاربرد دارند و چناچه دو طبقه شوند می توانند گاز یا هوا را به فشار 2.6 بار مطلق برسانند. لذا به آن ها هم بلوئر اطلاق می شود هم کمپرسور کم فشار.

این شرکت در طی سال‌هایی که از بدو تاسیسش می‌گذرد تخصص و تجربه کافی درخصوص تمام حلقه‌های چندگانه مربوط به یک کار مهندسی کامل را به دست آورده و به ویژه در زمینه‌های تحقیق و توسعه، طراحی، ساخت و تولید، تضمین کیفیت، فروش و ارایه خدمات پس از فروش سابقه افتخارآفرینی از خود بر جای گذاشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن