چینی‌ها دوباره CFC-11 استفاده می‌کنند

ماه گذشته بود که یک معمای جهانی توسط برخی متخصصین کشف شد. این که پس از سال‌ها کنترل و کاهش مصرف، منبعی ناشناس در جنوب شرق آسیا دوباره در حال استفاده گسترده از گاز مخربCFC-11 است . حال گروهی از محققین معتقد هستند که متهمین اصلی تعداد از تولید کنندگاه یخچال های ارزان قیمت در کشور چین هستند.

به گزارش نیویورک تایمز ، احتمالاً این تولیدکنندگان خرده پا اصولاً نمی دانند که استفاده از گاز مذکور از سال 1987 و طی معاهده مونترال در سرتاسر دنیا ممنوع اعلام شده است.

یکی از این تولیدکننده های یخچال به خبرنگار نیویورک تایمز گفته است که دلیل اصلی استفاده آنها از CFC-11 ارزان بودن قابل توجه آن و در دسترس بودنش نسبت به دیگر گازهای معمول و قانونی است. این فرد می گوید که در چین هیچ کس به آنها در خصوص مضرات استفاده از این گاز اطلاع رسانی نکرده و هیچ گونه بازرسی و منعی نیز برای این کار وجود ندارد.

محققین بر این باورند که این اقدام چیزی کمتر از یک جنایت بشری در ابعاد بین المللی ندارد و نیاز است تا با عکس العملی هماهنگ و قاطع از جانب دیگر کشورهای جهان مواجه شود. البته لازم است تا پیش از چنین اقدامی تحقیقات بیشتری در خصوص سایر منابع احتمالی تولید و انتشار گاز مخرب لایه اوزن انجام بگیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن