پروژه آبرسانی به دو روستای دماوند افتتاح شد

پروژه آبرسانی به دو روستای کلاک و یدره در شهرستان دماوند تحت مجتمع آبرسانی رودافشان طی مراسمی با حضور استاندار تهران به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مقیمی استاندار تهران در این مراسم گفت: اکنون 87 درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی مطمئن برخوردار هستند و آب بقیه روستاها نیز باید با ایجاد مجتمع های آبرسانی تحت نظارت آبفای روستای قرار گیرد.

در ادامه مدیرعامل آبفار استان تهران گفت: برای این مجتمع آبرسانی 6 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی هزینه شده و با اجرای 12 کیلومتر خط انتقال از مسیر صعب العبور توانستیم به 500 خانوار در دو روستای کلاک و یدره آبرسانی کنیم و اکنوی این دو روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و البته کافی برخوردار هستند.

رضا پوررجب افزود: منبع تأمین در مجتمع رودافشان یک حلقه چاه فلمن بوده و سه مخزن ذخیره آب به حجم 50 متر مکعب و یک ایستگاه پمپاژه با ظرفیت 1000 متر مکعب در روزدارد که از طریق این تأسیسات آب با کیفیت مطلوب برای  مشترکین منطقه تأمین می شود.

وی ادامه داد: در دو هفته آینده  شاهد بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای مهاباد در شهرستان فیروزکوه و مجتمع آبرسانی در دشت مشاء خواهیم بود و همچنین دو پروژه بزرگ در سطح استان که شامل  تصفیه خانه فاضلاب روستای نیکنامده به روش MBBR  در شهرستان شمیران و تصفیه خانه آب به روش نانوفیلتراسیون روستای گلحصار در شهرستان ری که هر دو این پروژه ها دانش بنیان هستند در ماه های آینده افتتاح خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن