پرداخت نقدی بخشی از کارمزد جایگاه‌ها

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در بازدید از منطقه ارومیه خبر داد: بخشی از کارمزد کلیه جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی به صورت نقدی در هنگام خرید پرداخت می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، سید محمدرضا موسوی خواه در این بازدید که با حضور اعضای انجمن صنفی جایگاه داران انجام شد، گفت: به منظور تسریع در روند عملیات، کارمزد جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی در سطح کشور بصورت پیش پرداخت و به صورت حق العمل کاری پرداخت می شود.

موسوی خواه پیرامون این طرح مهم اقتصادی کسب و کار مطالبی را تشریح و اذعان کرد: به عنوان مثال در فرایند جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بنزین را به مبلغ 9600 ریال به جایگاهدار می فروشد و جایگاه آن را به نرخ مصوب 10000 ریال به مشتریان عرضه خواهد کرد و نقدا مبلغ 400 ریال به عنوان پیش پرداخت کارمزد دریافت می کند و پایان ماه براساس دستورالعمل درجه بندی جایگاه و نرخ کارمزد با جایگاه تسویه حساب می شود.

وی افزود: براساس طرح جدید نفتگاز بخش حمل و نقل نیز به عنوان مثال به نرخ 2865 ریال به جایگاه عرضه خواهد شد و جایگاه موظف است به نرخ 3000 ریال به مشتریان خود عرضه کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که شیوه فعلی پرداخت کارمزد در پایان ماه با تاخیر تامین مواجه است، گفت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ جایگاه سوخت در کشور فعال است که تاکنون کارمزد آنها با توجه به مبادی تامین سوخت، پراکندگی جغرافیایی و سطح جایگاه محاسبه و در پایان ماه بعد پرداخت می شد که این مسئله چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر عملیات حسابداری وقت گیر بوده است.

موسوی خواه خاطرنشان ساخت: در شیوه فعلی برای پرداخت کارمزد جایگاه‌داران در هر دوره ناچار هستیم بیش از سه هزار و ۶۰۰ رقم چک، سند حسابداری و اسناد مالی صادر کنیم و از آنجا که این اسناد باید مادام‌العمر نگهداری شود مشکلات متعددی چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از نظر نگهداری اسناد به وجود آورده است اما با شیوه جدید و پس از تثبیت نرخ حق العمل کاری، جایگاه‌داران کارمزد خود را هنگام عرضه فرآورده به‌صورت مستقیم از مردم دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگر از اجرای مرحله دوم و سوم طرح کهاب جایگاه ها توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بصورت رایگان در مجاری عرضه خبرداد .

سید محمدرضا موسوی خواه در پایان، گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی در 4 سال اول از محل استحصال بنزین سرمایه و سود خود را از جایگاهدار به مرور دریافت خواهد کرد و در ادامه به مدت 7 تا 8 سال نیز به تناسب 60 به 40 و یا 70 به 30 درصد فرآورده استحصال شده بین سرمایه گذار و جایگاه دار تسویه خواهد شد لذا جایگاهدار مبلغی برای اجرای این طرح مهم زیست محیطی پرداخت نمی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن