اوج مصرف برق در مدار 56 هزار مگاوات قرار گرفت

کاهش نسبی دمای هوا در روز گذشته باعث شد در مصرف برق کشور 600 مگاوات نسبت به روز دوشنبه که مرز 57 هزار مگاوات را رد کرده بود، کاهش مصرف داشته باشیم.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، برابر اعلام هواشناسی کشور`&gt.سازمان هواشناسی کشور، وضعیت آب و هوا در برخی استان ها از روز گذشته تا انتهای هفته جاری به علت بارندگی و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما را به‌وجود خواهد آورد که همین امر باعث می‌شود در افزایش مصرف برق نیز کاهشی را داشته باشیم.

در روز دوشنبه پیک مصرف برق کشور از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرد، ولی در روز گذشته تحت تاثیر کاهش دما قرار گرفت و با 600 مگاوات کاهش، به زیر مرز هشدار برگشت.

بر اساس گزارش شبکه برق ایران`&gt.شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز گذشته، سه شنبه (26 تیرماه) به میزان 56 هزار و 494 مگاوات گزارش شد که در سال گذشته در همین زمان پیک مصرف 52 هزار و 347 مگاوات بوده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته سه هزار و 955 مگاوات بوده که در مقایسه با روز دوشنبه که میزان آن سه هزار و 604 مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری کاهش داشته است.

ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن