صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۲۲ درصد افزایش یافت

 احمد پورحیدر، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش افزون بر ۳ میلیارد و ۲۶ میلیون دلار به خارج از کشور، گفت: این مقدار صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: همچنین ۳ میلیون و ۹۲۶ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار نیز از این منطقه به خارج از کشور صادر شده که مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۱۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در مجموع، در چهار ماه نخست امسال بیش از ۹ میلیون و ۹۱۱ تن کالا نظیر میعانات گازی، متانول، پروپان، پلی اتیلن، گوگرد، اوره، استایرن، آمونیاک و نفت خام به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار از منطقه ویژه اقتصادی پارس به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

پورحیدر تصریح کرد: این صادرات بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، ‏کره جنوبی، هند، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر، امارات متحده عربی و کویت بوده است.

او اعلام کرد: در دوره مورد بررسی بیش از ۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۶ میلیون و ۸۰۴ هزار دلار وارد این منطقه شده که شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده مجتمع‌های پتروشیمی و فازهای میدان گازی پارس جنوبی بوده که از نظر ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن