مشکل شرکت گاز پروم در تهران حل شد

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص دیدار با سفیر روسیه در ایران، اظهار داشت: جلسه مشترکی بین من به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آقای حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس، وزارت نفت و سازمان تامین اجتماعی با سفیر روسیه در ایران برگزار شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیداری که با سفیر روسیه داشتیم، 2 مشکل مطرح و بررسی شد، بیان کرد: ابتدا مشکلی که برای شرکت روسی گاز پروم در تهران به وجود آمده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در وزارت دارایی روسیه، پیرامون طرح اینچه برون در ایران مشکلاتی به وجود آمده بود که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

فلاحت پیشه ادامه داد: پس از توافق در این جلسه که منجر به رفع اختلاف شد، پیگیری قضائی این پرونده متوقف شده تا شیوه جدیدی برای رفع اختلاف را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بر این شد که موضوع وزارت دارایی روسیه را سفیر این کشور پیگیری کند و من نیز بعنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع شرکت `گاز پروم` را مورد پیگیری قرار دهم.

وی افزود: `گاز پروم` ده‌ها میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری حساس در میادین مشترک نفت و گاز کرده بود، اگر در خصوص رفع اختلاف توافق انجام نمی‌شد ممکن بود که دفتر گاز پروم در تهران تخلیه شود و که البته حساب‌‌های شرکت گاز پروم مسدود شده ولی اکنون این مشکل حل شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقرر شد جلسه‌ای مشترک با مدیران ارشد گاز پروم در تهران برگزار شود و آن‌‎ها به سرمایه گذاری در تهران دعوت شوند، این اقدامات خوب بود ولی متاسفانه به دلیل همین مشکلات نزدیک بود که شریک استراتژیک هود را از دست بدهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با نشست مشترک روسای کمیسیون امنیت ملی و انرژی مجلس مشکل گاز پروم در تهران حل شد و به صورت متقابل قرار است مشکلات پروژه‌های ایرانی در وزارت دارایی روسیه را برطرف کنند و نماینده شرکت گازپروم قول داد تا در اولین فرصت مدیران گاز پروم نشستی با مسئولان ایرانی برای سرمایه گذاری راهبردی در حوره نفت و گاز برگزار کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن