برگزاری دوره های آموزشی پیاده سازی مدل تعالی سازمانی در شرکت گاز استان کرمان

دوره آموزشی پیاده سازی مدل تعالی سازمانی در شرکت گاز استان کرمان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ضمن بیان این مطلب، افزود: این دوره ها تحت عناوین مروری بر تعالی سازمانی (مدل EFQM)، تربیت ارزیاب و منطق رادار برگزار و طی آن مدیران و کارشناسان شرکت گاز استان کرمان آموزش های لازم را فراگرفتند.

منوچهر فلاح تصریح کرد: مدل تعالی سازمانی مدلی است که سازمان‌ها را ارزیابی و عملکرد آنها را اندازه‌گیری می‌کند؛ این مدل به سازمان ها کمک می کند تا ضمن مقایسه وضعیت موجود و مطلوب خود، تفاوت ها را شناسایی کرده و با بررسی علل وقوع این تفاوت ها راه حل های بهبود وضع موجود را پیدا و آنها را اجرا کنند.

فلاح در ادامه بیان داشت: از دیدگاه تعالی سازمانی یکی از ملزومات برتری، کسب نتایج متوازن است که شامل نتایج حاصل برای تمام کارکنان، مشتریان، شرکاء، تامین‌کنندگان و جامعه است، یعنی برخلاف مدل‌های ISO 9000 که در آنها، تاکید بیشتر بر رضایت مشتری است، در مدل EFQM رضایتمندی و نتایج مربوط به همه ذینفعان مد نظر قرار می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: عوامل دخیل در مدل سرآمدی EFQM را در دو حوزه توانمندسازها و نتایج بررسی می کنند که در بخش نخست رهبری، کارکنان، خط مشی و استراتژی، شراکت ها و منابع و فرایندها مورد بررسی قرار گرفته و در بخش دوم نیز نتایج کارکنان، نتایج مشتری، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد ارزیابی می شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان اظهار داشت: طبق هدف گذاری های صورت گرفته، برآنیم با برگزاری دوره های مورد نظر و ارائه آموزش های لازم به تمامی مدیران و کارکنان کلیدی، تا پایان مرداد ماه خودارزیابی ها انجام و تا پایان شهریور نیز اظهارنامه ها تکمیل تا بدین ترتیب امکان شرکت در جایزه تعالی و پیوستن به کلوپ تعالی شرکت ملی گاز ایران در سال جاری فراهم شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن