آزمایش موفق دستگاه «فوم دوزینگ» ساخت داخل در منطقه عملیاتی خارگ

دستگاه «فوم دوزینگ» ساخت داخل در منطقه عملیاتی خارگ با موفقیت آزمایش شد.

در راستای صیانت و حفاظت بیشتر از مخازن ذخیره‌سازی نفت‌خام در منطقه عملیاتی خارگ، ضروری است سیستم اطفا حریق مخازن از قابلیت اطمینان و عملکرد بالایی برخوردار باشند.

به همین دلیل دستگاه «فوم دوزینگ» ساخته شده توسط یک شرکت ایرانی با حضور عباس رجب‌خانی، رییس منطقه عملیاتی خارگ شرکت نفت فلات قاره و جمعی از مسئولان و کارشناسان از شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ، در یک مانور عملیاتی بر روی مخزن شماره 8 آزمایش شد که با عملکرد مطلوب مورد تایید قرار گرفت.

سیستم فوم دوزینگ (Foam Dosing System) با نصب در مسیر شبکه آب آتش‌نشانی با فشار جریان آب این شبکه کار می‌کند؛ این سیستم در شرایط اضطراری و در صورت قطع جریان برق که منجر به عدم تزریق فوم توسط پمپ‌های برقی و اختلال در عملیات مهار آتش می‌شود، می‌تواند بسیار موثر و نجات‌بخش باشد.

 اساس کار این سیستم بر پایه تزریق یک سیال (‌مایع فوم) به یک سیال دیگر (آب) است و به طور کلی از جفت شدن مستقیم یا غیر مستقیم یک هیدروموتور و یک پمپ جابجایی مثبت، تشکیل شده است.

 انرژی مورد نیاز برای عملکرد سیستم از جریان آب درون آن برآورده می‌شود و به منبع دیگری برای تامین انرژی نیاز ندارد. در این تکنولوژی، فشار آب یا تغییرات جریان آب، تاثیر چندانی در نسبت اختلاط ندارد و این نسبت به کلی ثابت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره، در حال حاضر دو شرکت آلمانی و سوئدی در زمینه ساخت سیستم «فوم دوزینگ»  فعالیت می‌کنند که محصول ایرانی از نظر کیفیت در ساخت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است و با یک بیستم قیمت مشابه خارجی ارائه می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن