عوامل مؤثر بر ایجاد پدیده شلاق چرمی در زنجیره تأمین: مطالعه موردی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین

شلاق چرمی یکی از مسائل مهم مدیریتی در مدیریت زنجیره تأمین است و به‌ افزایش نوسان تقاضای آخرین سطح مشتری در زنجیره تأمین با حرکت در مراحل زنجیره اشاره دارد.

با توجه به مشکلات پیش‌روی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین همچون نداشتن دید از تقاضای نهایی، نداشتن پشتیبانی مؤثر، تأخیر در زمان تحویل کالا، هزینه بالای سفارش، سفارش‌دهی تصادفی، قیمت‌گذاری نامناسب و…

هدف اصلی مقاله حاضر بررسی عوامل مؤثر بر بروز شلاق چرمی در زنجیره تأمین این شرکت با استفاده از تکنیک تصمیم‌گیری گروهی دلفی فازی می‌باشد. به استناد نتایج مطالعه، 9 عامل اصلی اثرگذار را می‌توان در چهار گروه عوامل تقاضا؛ سفارشات؛ نوسان در قیمت‌ها و عوامل اطلاعاتی جای داد. در نهایت نیز راهکارهای متناظر با هر یک عوامل ارایه شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن