آغاز رسمی خانه تکانی در شورای معاونان وزارت نفت

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تصویب کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، درباره زمان اجرای این قانون گفت: تعیین زمان ابلاغ قانون مربوط به مجلس است و امیدواریم با رفع ابهاماتی که شورای نگهبان به این قانون دارد، شاهد اجرای هرچه زودتر آن باشیم.

به گزارش «انرژی امروز»، اعضای شورای نگهبان در آخرین نشست خود، درحالی کلیات اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تأیید کرد که براساس آن، بسیاری از مسئولان میانی و بلندپایه دولتی و بخش های عمومی ازجمله معاونان وزرا، استانداران، شهرداران بازنشسته محسوب می‌شوند و باید از سمت‌های سازمانی خود کناره‌گیری کنند.

در این طرح که دوم مرداد سال جاری با ۱۹۴ رأی موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، فقط اجازه به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل روسای 3 قوه،‌ معاون اول رئیس جمهور،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس جمهور هستند وجود دارد و مشمولان بندهای د و هـ که شامل استانداران، معاونان استانداران، همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند از قانون حذف شده است. البته دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنا هستند.

آغاز خانه تکانی در شورای معاونان وزارت نفت

براساس این قانون، بسیاری از مدیران ارشد صنعت نفت ازجمله قائم مقام وزیر، معاونان پارلمانی، پژوهش و مهندسی، بین الملل و اقتصادی و مدیران عامل شرکت های ملی نفت، گاز و پتروشیمی، نفت خیر جنوب باید جایگاه خود ترک کنند.

این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که از همان نخستین روزهای آغاز فعالیت های دولت یازدهم، انتقادهای بسیاری به انتصاب های انجام شده در دستگاه های دولتی و به خصوص وزارت نفت مطرح می شد که تنها دلیل وزیر نفت برای تداوم این رویکرد، شرایط خاص و ویژه صنعت نفت اعلام می شد؛ روندی که با تصویب و تأیید اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اعمال تغییرات گسترده و به کارگیری نیروهای جوان و با انگیزه تر در سراسر صنعت نفت را الزامی خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن