کوچک‌سازی دولت با ادغام اتفاق نمی‌افتد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه «کوچک‌سازی دولت با ادغام اتفاق نمی‌افتد»، افزود: در سال‌های گذشته وزارت جهادسازندگی با وزارت کشاورزی ادغام شد، اما نه نیروی انسانی کاهش یافت و نه سازمان ها و ساختارهای تابعه شان تغییری کرد.

جمشید انصاری امروز در نشست خبری با موضوع «تبیین و تشریح لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت» در محل این سازمان، افزود: گاهی تصمیم گیری ها برمبنای کارشناسی است و گاهی نیست، ادغام وزارتخانه‌ها در دولت گذشته نیز مبنای کارشناسی نداشت.

وی با بیان اینکه «در جلسه کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه، پیشنهاد شد که چهار وزارتخانه کم شود»، افزود: آن موقع کسی نگفت چرا چهار وزارتخانه؟ چرا سه یا پنج وزارتخانه نه؟

انصاری با اشاره به اینکه «اصل کم شدن چهار وزارتخانه مبنای کارشناسی نداشت»، افزود: اما طرح ادغام در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد.

وی توضیح داد: در ادغام وزارتخانه های مسکن و شهرسازی نیز هیچیک از مطالعات سابق نشان نمی‌داد که باید ادغام صورت گیرد.

وی گفت: قرار بود با ادغام وزارت صنعت با بازرگانی صادرات تولیدات صنعتی فزونی یابد که چنین نشد و یکپارچگی منتفی شد.

انصاری افزود: بسیاری اوقات در تصمیم گیری های تشکیلاتی مبانی کارشناسی را درست می‌گیریم، اما در اجرا به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه «خیلی اوقات، خروجی یک اقدام ممکن است آنچه که فکر می‌کردیم، نشود»، افزود: همه آنهایی که تصمیم به ادغام گرفتند، ابتدا مبانی کارشناسی داشتند اما ادغام که می‌شوند، مبنای کارشناسی رعایت نمی‌شود و بنابراین نتایج مورد انتظار بدست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه «٩٠ هزار مدیر در کشور داریم که اگر بتوانیم 5 سال سن مدیریت را جوان تر کنیم، تحرک و پویایی بیشتر می‌شود»، افزود: زنان بخش بزرگی از توانایی های کشور هستند و قصد داریم ظرفیت زنان را از 20 درصد به ٣٠ درصد برسانیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن