سه پروژه صنعتی در پالایشگاه آبادان به بهره برداری رسید

به مناسبت هفته دولت و با حضور سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، سید علی اکبر میر قادری مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان و جمعی دیگر از مسئولان شهری، سه پروژه صنعتی در پالایشگاه آبادان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: این پروژه ها شامل نصب نمک زدا در واحد تقطیر 80، طرح جایگزینی چگالنده های پارومتریک واحد تقطیر 80 با چگالنده های صفحه ای و احداث دو دستگاه مخزن به همراه متعلقات مربوطه به انظمام اجرای محوطه سازی و باندوال آن است که در مجموع با اعتباری معادل 289 میلیارد و 615 میلیون ریال از محل اعتبارات طرحهای عمرانی به اجرا در آمده است.

مهندس سید علی اکبر میرقادری افزود: پروژه نصب نمک زدا در واحد تقطیر 80 با هدف افزایش کیفیت فرآورده ها و بهبود فرآیند عملیاتی به اجرا در آمد که برای انجام آن 21 میلیارد و 508 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی اظهار کرد: در فرایند طرح جایگزینی چگالنده های بارومتریک واحد تقطیر 80 با چگالنده های صفحه ای اقداماتی همچون خرید مبدلهای صفحه ای بر اساس مشخصات فرآیندی دریافتی و با مشارکت مالی و فنی و هماهنگی کامل و لحظه ای با شاخه توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (UIDO) و  در بخش طراحی و تهیه نقشه های اجرایی اعم از طراحی بخش مهندسی مکانیک، سیویل، برق و ابزار دقیق و همکاری و نظارت بر روند اجرای کار پیمانکاران به منظور حذف 100 درصدی آلاینده ها از واحد تقطیر 80 و برگشت سرمایه اجرا و به انجام رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان برای اجرای طرح جایگزینی چگالنده های بارومتریک واحد تقطیر 80، اعتباری معادل 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

میرقادری تصریح کرد: در موضوع احداث دو دستگاه مخزن به همراه متعلقات مربوطه به انضمام اجرای محوطه سازی و باندوال های آن، اقداماتی همچون احداث دو دستگاه مخزن سقف شناور به ظرفیت 135 هزار بشکه در پالایشگاه آبادان و به منظور بالا بردن ظرفیت نگهداری فرآورده های نفتی و صرف اعتباری معادل 97 میلیارد و 53 میلیون ریال از اعتبارات عمرانی اجرا و به انجام رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن