ادعای دوستی روسیه با ایران و تلاش برای کنار زدن ایران از بازار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به توافق روسیه با آمریکا برای افزایش تولید نفت، گفت: در روزهای اخیر عنوان شد روسیه و عربستان تصمیماتی مبنی بر افزایش تولید نفت گرفته اند که این افزایش تولید یعنی این کشورها به دنبال جایگزین شدن در بازار مشتریان نفت ایران هستند.

اسدالله قره خانی، با بیان اینکه عربستان از یک سال قبل به روسیه نزدیک شده است، افزود: روی میز مذاکره عربستان و روسیه در ماه های اخیر بحث نفت و تحریم نفتی ایران بوده است.

روسیه حدود 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند

وی ادامه داد: روسیه حدود 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند و عربستان نیز به همین میزان تولید نفت دارد که عربستان عضو اوپک و روسیه تولیدکننده غیر اوپکی است که هر دو سهم بزرگی در عرضه نفت دارند و تمایل آنها بر این بوده که به یکدیگر نزدیک شده و هماهنگ با یکدیگر در زمان تحریم های نفتی ایران حرکت کنند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به روسیه نزدیک تر شده است، اظهار داشت: رفت و آمد نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه و مذاکرات فشرده با سران این کشور برای عدم همکاری روسیه با ایران و حمایت از تحریم نفتی کشور بوده است.

افزایش تولید نفت از سوی روسیه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست

وی با اشاره به اینکه وزیر انرژی آمریکا با روسیه اخیرا ملاقات هایی داشته و مذاکرات آنها دقیقا در راستای این بوده که روسیه به موضوع افزایش تولید نفت ورود کند تا سیاست های آمریکا علیه ایران با شکست مواجه نشود، افزود: در حال حاضر که اروپایی ها حرکتی را آغاز کرده و اتحادی بین آنها برای حمایت از ایران شکل گرفته است، روسیه با آمریکا برای تحریم نفتی ایران همراهی کند و تمام این عناصر دست به دست هم داده تا روسیه این تصمیم را اتخاذ کند که که نفت مشتریان ایران را تامین کند.

قره خانی ادامه داد: عربستان در حوزه بین المللی، سیاسی و خاورمیانه با ایران اختلافاتی دارد اما از روسیه که ادعای دوستی و حمایت از ایران را دارد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که جایگزین ایران برای تامین نفت مشتریان کشور شود.

عراق در ماه های اخیر تولید نفت خود را افزایش داده است

وی  با بیان اینکه عراق در ماه های اخیر تولید نفت خود را افزایش داده است، تاکید کرد: آمریکا به دنبال این است که خلا تولید 2 میلیون بشکه ای که از سوی ایران با تحریم های نفتی در بازار نفت ایجاد می شود را به وسیله عربستان، روسیه و عراق پر کند تا به هدف خود دست یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه شاید در کوتاه مدت این کشورها بتوانند افزایش تولید داشته باشند، اما در درازمدت نمی توانند این اقدام را انجام دهند، افزود: اگر این کشورها با حمایت از تحریم های نفتی آمریکا به دنبال افزایش درآمد خود هستند ایران نیز می تواند سیاست هایی را اتخاذ کند که این کشورها به هدف خود دست پیدا نکنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا تحریم های نفتی علیه ایران را اعمال کرده و برخی کشورها در حمایت از این سیاست ها عمل می می کنند، بنابراین ایران نیز سیاست های جدیدی اتخاذ می کند که اجازه ندهد نقشه تحریم نفتی اجرایی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن