درخواست دولت از مجلس برای اصلاح قانون منع آلودگی هوا

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از ارائه درخواست به مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی با قید فوریت لایحه اصلاح قانون منع آلودگی هوا خبر داد.

سید محمد مجابی گفت: با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا در تهران و چند کلانشهر دیگر همچون اصفهان، قزوین، البرز (کرج)؛ بخش مهمی از جلسه امروز هیات دولت به بررسی آلودگی هوا، اقدامات صورت گرفته و چالش‌های موجود در این حوزه اختصاص داشت.

مجابی به اقدامات وزارت نفت در موضوعاتی همچون افزایش تولید و توزیع سوخت استاندارد یورو ۴ برای خودروها، اصلاح میزان گوگرد گازوئیل توزیعی در کشور به سطح استاندارد برای خودروهای دیزلی، تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و کاهش میزان مصرف مازوت در نیروگاه‌ها، پیگیری برای اجرایی شدن طرح آماک؛ اشاره کرد و گفت: عدم توسعه مناسب حمل و نقل عمومی، تردد خودروهای فرسوده به ویژه خودروهای دیزلی در کلانشهرها نیز از جمله چالش‌هایی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم‌ها و مصوباتی شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه را ارائه لایحه اصلاح قانون منع آلودگی هوا به مجلس نهم در سال ۹۳ دانست و اعلام کرد: متاسفانه این لایحه در مجلس نهم بی‌نتیجه ماند و در مجلس دهم نیز پس از طرح در صحن علنی و بررسی ۳ ماده از لایحه به صورت دو شوری، مقرر شد برای بررسی مجدد به کمیسیون تخصصی باز گردد.

مجابی گفت: به لحاظ میزان اهمیت این لایحه، یکی از مصوبات هیات دولت، ارائه درخواست به مجلس دهم برای بررسی با قید فوریت لایحه اصلاح قانون منع آلودگی هوا بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن