اگر دولت توان اداره کشور را ندارد، از مسئولیت کنار بکشند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 2ماه از رفتن وزیر کار می‌گذرد و هنوز وزیر جدید معرفی نشده است گفت: درحالی که همچنان وزیر اقتصاد نداریم، از استعفای وزیر صنعت نیز صحبت می‌شود؛ با این وضعیت نمی‌شود کشور را اداره کرد و رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد.

محمدرضا پورابراهیمی با تبیین شرایط اقتصادی روز کشور، دلیل آن را سیاست‌های اشتباه ارزی دولت عنوان کرد و ادامه داد: اولین بار نیست که در کشور با شوک ارزی روبه‌رو می‌شویم، اما انتظار می‌رفت دولت این وضعیت را با تحمیل کمترین هزینه به مردم مدیریت کند.

او با بیان اینکه دشمن نیز با طراحی سعی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور دارد گفت: سخنان اخیر ترامپ بسیار وقیحانه و گستاخانه بود و در حالی که تمام امکانات خود را در اختیار وهابیت و تروریسم گذاشته در سازمان ملل بی‌شرمانه به آن افتخار می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی وارد برجام شدیم، بیان کرد: متاسفانه بعضی‌ها در فضای مجازی برجام را وارونه جلوه می‌دهند.

او با بیان اینکه برجام بر سر رفع مشکلات اقتصادی بود اما آمریکا بدعهدی کرد گفت: ما محدودیت‌های هسته‌ای را قبول کردیم که تحریم‌ها برداشته شود، اما هیچ کدام از تحریم‌ها برداشته نشد بلکه بیشتر هم شد و اعتماد به آمریکا خیانت به کشور است و همه امروز در دنیا این موضوع را می‌دانند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه از روز اول اتخاذ سیاست‌های ارزی اشتباه دولت جلساتی را برگزار کردیم و این تصمیم اشتباه و غلط را به آنها تذکر دادیم، تصریح کرد: ظاهرا گوش شنوایی برای اصلاح مشکلات نیست و 3ماه و نیم هرچه اصرار کردیم دولت نپذیرفت و کشور را به لبه پرتگاه برد.

او با ابراز اینکه دولت باید تکلیف خود را مشخص کند، گفت: مشکلات اقتصادی کشور با جلوگیری از فساد و رانت و قاچاق کالا قابل حل است.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تذکر اینکه از رئیس جمهور پذیرفته نیست باوجودی که حدود 2 ماه از رفتن وزیر کار می‌گذرد هنوز وزیر جدیدی معرفی نشده است، تصریح کرد: وزیر اقتصاد نداریم، از استعفای وزیر صنعت صحبت می‌شود و با این وضعیت که نمی‌شود کشور را اداره کرد و رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

پورابراهیمی با اعلام اینکه یکشنبه هفته آینده جلسه مهمی در کمیسیون اقتصادی برگزار می‌شود تا این مشکلات در کشور بررسی شود، گفت: ترویج ناامیدی در کشور خیانت است و می‌شود با استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

او با اظهار اینکه یک رئیس جمهور یاغی به‌نام ترامپ که نمی‌تواند برای یک کشور تصمیم بگیرد گفت: اگر کسی توان اداره کشور را ندارد و دلش خالی شده باید مسئولیت را کنار بگذارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن