از ژاپنی ها در چابهار استقبال می کنیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن  در نیویورک درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

حسن روحانی و شینزوا آبه در این دیدار با تاکید بر روابط سنتی و صمیمانه دو کشور، بر تداوم همکاریهای مشترک ایران و ژاپن در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.

 دکتر روحانی در این دیدار با اشاره به نقش مهم ژاپن در سطح منطقه و جهان، گفت: روابط با ژاپن به عنوان کشوری دوست، برای ایران اهمیت دارد و ملت ما احترام خاصی برای ژاپن قائل است و پشتیبان روابط نزدیک با  این کشور دوست هستند.

به گزارش پاایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور همچنین اظهارداشت که ایران از حضور و مشارکت سرمایه گذاران ژاپنی در پیشبرد طرحهای انرژی و توسعه بندر چابهار استقبال می کند.

دکتر روحانی با قدردانی از مواضع قاطع ژاپن در برجام ، اظهارداشت: خروج آمریکا از برجام تخلف از پیمان چندجانبه و قطعنامه شورای امنیت و محکوم است.مساله برجام به صلح و امنیت منطقه مربوط می شود، علاوه بر آن همه کشورها طبق قطعنامه ۲۲۳۱ موظف به حمایت از برجام هستند.

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه تروریستی اهواز ، اظهارداشت: برای ثبات منطقه ، ادامه نقش سازنده ایران ضروری است و توکیو به همکاری های خود با ایران در حوزه های مختلف ادامه می دهد.

شنیزوا آبه با اشاره به اینکه دو کشور سال آینده ، نودمین سالگرد روابط دو کشور را جشن می گیرند ، گفت: روابط دو طرف سنتی و دوستانه است و منابع غنی طبیعی و نیروهای تحصیل کرده ایرانی جایگاه این کشور را ارتقا بخشیده و ژاپن خواهان نقش برجسته تر ایران در عرصه جهانی است.

وی  همچنین بار دیگر حمایت قاطع کشورش از برجام را مورد تاکید قرار داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن