کاهش 38 درصد واردات گاز ایران

قطع جریان گاز صادراتی از سوی ترکمنستان سبب کاهش 38 درصدی واردات گاز ایران شد. در سال 95 صادرات گاز ایران با 9 درصد افزایش همراه بود.

به گزارش انرژی امروز، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص قطع جریان گاز صادراتی ترکمنستان گفت: از اوایل سال 95 پیش بینی کرده بودیم که صادرات گاز ترکمنستان با نوساناتی مواجه و قطع می شود، از این رو طرح احداث خط لوله انتقال گاز رشت- سنگر از سوی مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران پیشنهاد شد و این پروژه با درایت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و پشتکار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در زمان مقرر به بهره برداری رسید و توانست گاز بیشتری را از ایستگاه دشت به ایستگاه رامسر منتقل کند.

مهدی جمشیدی دانا افزود: بزرگ ترین مشکل در تامین گاز مناطق شمالی، ضعف شبکه گاز شمال کشور است که با بهره برداری از خط لوله انتقال گاز قوشه- دامغان- کیاسر- ساری- نکا این مشکل به طور کامل مرتفع می شود.

وی درباره برنامه صنعت گاز برای عبور بدون دغدغه از زمستان 96 بیان داشت: امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده شده، از جمله تکمیل خط ششم سراسری تا پایان تابستان و افزایش روزانه 90 میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی، بتوانیم همچون سال گذشته شبکه شمال و غرب کشور را به خوبی مدیریت کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن