جمهوری آذربایجان از روسیه گاز وارد می کند

 پایگاه خبری ` رپورت `، رونق عبدالله اف در این سفر با «آلکسئی میلر» رئیس شرکت `گازپروم` روسیه دیدار و در مورد همکاری های دو کشور در بخش انرژی از جمله صادرات گاز طبیعی روسیه به جمهوری آذربایجان مذاکره کرد. 

رئیس سوکار در این دیدار با اشاره به قرارداد صادرات گاز طبیعی روسیه به جمهوری آذربایجان که در نوامبر سال 2017 میلادی امضا شده است ، گفت: در پی امضای این سند در مجموع 1.15 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه به جمهوری آذربایجان صادر شده است.

عبدالله اف همچنین به همکاری شرکت گاز پروم روسیه و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان از سال 2009 میلادی در بخش انرژی ، اشاره کرد و گفت : امیدواریم امسال نیز این همکاری با صادرات گاز روسیه به آذربایجان ادامه یابد.

همکاری سوکار و گازپروم ، از اکتبر سال 2009 میلادی و با امضای قرارداد صادرات گاز طبیعی آذربایجان به روسیه سال های 2010 تا 2015 شروع شد.

جمهوری آذربایجان بر اساس این قرارداد در مجموع 5.4 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به روسیه صادر کرده است.

همچنین شرکت گازپروم در سال 2015 میلادی 107.4 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به شرکت متانول AzMeCo جمهوری آذربایجان تحویل داد.

گازپروم بعنوان بزرگترین تولید کننده گاز جهان شناخته می‌شود. در سال ۱۹۹۴ در راستای خصوصی‌سازی،گازپروم به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. هم‌اکنون دولت روسیه با در اختیار داشتن ۵۰ درصد از سهام گازپروم، مالک اکثریت سهام آن بشمار می‌آید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن