فاتح بیرول: افزایش قیمت نفت همیشه در بدترین زمان برای اقتصاد جهانی رخ می‌دهد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است عربستان به دلیل ماجرای قتل خاشقجی، تولید نفت را کاهش نخواهد داد، اما با توجه به کاهش عرضه نفت ایران، در میان رشد قوی تقاضا «نگرانی قابل توجهی» در مورد بازار وجود دارد.

به گزارش رویترز، بیرول در حاشیه کنفرانس ال ان جی در ژاپن گفت: «چالش بزرگی برای تولیدکنندگان مهم در افزایش تولید و آرامش دادن به بازار وجود دارد. من از همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان درخواست می‌کنم در این ماه‌های دشوار که در پیش رو داریم، یک حس و خرد مشترک داشته باشند.»

او در پاسخ به سوالی  در مورد نگرانی های مربوط به احتمال کاهش تولید عربستان در واکنش به اقدامات تنبیهی قدرت‌های جهانی بر سر موضوع قتل خاشقجی به رویترز  می گوید: «مسائل ژئوپلیتیکی و غیرمرتبط به انرژی بسیاری وجود دارد که آثار بیشتری بر بازارهای نفتی خواهد داشت.»

فاتح بیرول، گفت: آژانس بین المللی انرژی درباره کاهش عرضه عربستان در واکنش به تحریم‌های احتمالی به دلیل قتل جمال خاشقچی نگرانی ندارد، اما درخصوص آثار تحولات سیاسی بر بازار نفت، هشدار می دهد.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: «در بحبوحه برابری عرضه و تقاضا، احتمال افزایش بیشتر قیمت نفت وجود دارد، همان طور که همیشه این اتفاق در بدترین زمان برای اقتصاد جهانی رخ می‌دهد.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن