پتروشیمی‌ها موتور محرک اقتصاد کشور هستند

نقش صنعت پتروشیمی در ارزآوری و تنظیم بازار و همچنین ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی غیرقابل انکار است.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که پتروشیمی بعد از نفت بیشترین ارزآوری را برای کشور دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، پتروشیمی‌ها موتور محرک اقتصادی محسوب می‌شوند.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از توسعه صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی ها به عنوان نهادهای خصوصی، تولیدکنندگان و کارآفرینان می توانند بیشترین ارز را وارد کشور کنند.

رضایی ادامه داد: پتروشیمی محور صادرات غیرنفتی کشور است و توسعه متوازن این صنعت و تولید محصولات نهایی می تواند منجر به ارزآوری بیشتری برای کشور شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته صادرات محصولات پتروشیمی روند افزایشی داشته است، افزود: در حال حاضر نقش صنعت پتروشیمی در ارزآوری و تنظیم بازار و همچنین ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی غیرقابل انکار است و می توان اذعان کرد که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، پتروشیمی‌ها یک صنعت بسیار مهم در اقتصاد و صنعت ایران محسوب می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد صادرات غیرنفتی ما محصولات پتروشیمی است، عنوان کرد: بی‌شک پتروشیمی‌ها تاکنون در ثبات بازارارز نقش مهمی داشته‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن