شکار پرندگان در سیستان و فروش آن در کشورهای عربی

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برخی از پرندگانی که در استان شکار می‌شوند، با قیمت‌های گزاف بصورت قاچاقی به کشورهای عربی انتقال داده می شوند.

‌‌

وحید پورمردان افزود: پرندگان شکاری از دیرباز مورد علاقه شیوخ عرب حوزه خلیج فارس بوده و افراد سودجو و قاچاقچیان پرنده در استان باهزینه های گزاف اقدام به زنده گیری و تعلیم پرندگان شکاری جهت استفاده در شکار می کنند در همین راستا همه ساله با ورود پرندگان مهاجر شکاری به استان تعدادی از افراد با استفاده از روش‌های «کوخه نشینی» و «پهن کردن رشته تورهای زنده گیری» اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری جهت قاچاق و فروش این پرندگان به کشورهای عرب نشین منطقه می کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای آبانماه امسال باحضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در نوار ساحلی و با همکاری محیط بانان شهرستان کنارک  2 بهله پرنده شکاری دلیجه از متخلقان شکار و صید در کنارک کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر پرندگان یاد شده 24 رشته تور زنده گیری پرندگان شکاری جمع آوری و 12 باب کوخه تخریب و دو نفر متخلف نیز در همین زمینه دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

وی اظهارکرد: با توجه به وسعت زیاد زیستگاههای این پرندگان و مسیر مهاجرتی آنها در جنوب استان، یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با شناسایی این مناطق، تجهیز یگان های محیط زیست شهرستانهای تابعه و  تشکیل گروه های سیار از محیط بانان  سراسر استان، اقدام به گشت و کنترل در این مناطق کرده تا عرصه را برای حضور متخلفین شکار و صید تنگ کنند و در صورت مشاهده متخلفین سریعا به دستگیری آنان اقدام و به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی ‌کنند.

پورمردان ضمن هشدار به صیادان پرندگان شکاری افزود: براساس مصوبه شماره 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان جریمه ضرر و زیان شکار و صید و زنده‌گیری یک بهله دلیجه 200 میلیون ریال (بیست میلیون تومان) و انواع پرندگان شکاری (شاهین، بحری و بالایان) مبلغ 600 میلیون ریال (60میلیون تومان) تعیین شده و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه ضرر و زیان محیط زیست ملزم به پرداخت جرائم متعلقه از طرف دادگستری نیز خواهند بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن