تولید کابل‌­های فشار قوی زیرزمینی بدون نیاز به احداث تونل

یک شرکت داخلی فعال در زمینه سیم و کابل، نسل جدید کابل‌­های فشار قوی با روکش کور­گیت(coregate) در رنج‌های ولتاژی مختلف تولید بدون نیاز به اجرای تونل را ارائه کرده است.

 احداث شبکه‌­های برق با کابل فشار قوی نیاز به حفر تونل داشته و از آنجا که عملیات حفاری در کشور بسیار هزینه بر بوده این اقدام در صورتی مقرون به صرفه است که تونل عبوری کابل فشار قوی به صورت تونل انرژی (عبور کانال­های آب، برق، گاز، مخابرات و …) مورد بهره‌­برداری قرارگیرد.

شرکت سیم و کابل ابهر با تکیه بر توانمندی داخلی اقدام به بومی­‌سازی تکنولوژی ساخت انواع کابل­‌های فشارقوی با روکش کورگیت در رنج­های ولتاژی مختلف کرده است. صبوری قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت در این خصوص گفت: این شرکت از سال 73 شروع به فعالیت کرده و تاکنون تمامی کابل­های فشارقوی و متوسط از رنج ولتاژی 66 کیلو ولت به بالا در کشور تولید می­کند.

وی افزود: با توجه به هزینه­های بالای حفاری تونل در کشور و عدم امکان حفر آن در نقاطی از شهرهای پر­جمعیت و متراکم از جمله تهران این شرکت اقدام به تولید انواع کابل­های فشارقوی با رنج ولتاژی66، 132، 230و 400 کیلوولت با روکش کورگیت کرده است.

صبوری تصریح کرد: کابل­های مذکور این قابلیت را دارند که با حفر یک کانال ساده و دفن کابل زیرخاک باهزینه بسیار کمتر مورد بهره­برداری قرارگیرند. وی اضافه کرد: کابل­های تولیدی این شرکت از قابلیت اسکن آنلاین به منظور عیب­یابی برخوردار هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن