آلمانی‌ها در آستانه امضای قرارداد با پتروشیمی جم

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم از مذاکره برای امضای قرارداد تامین دانش فنی و لایسنس طرح افزایش تولید اتیلن در این مجتمع پتروشیمی خبر داد.

به گزارش انرژی امروز، پس از امضای قرارداد بخشی از توسعه پتروشیمی کیان با لینده آلمان و انجام گفتگوهایی با این شرکت آلمانی برای اجرای طرح استحصال اتان و تولید اتیلن در پتروشیمی مارون و بندر امام، مذاکرات با لینده برای اجرای طرح افزایش تولید اتیلن پتروشیمی جم هم آغاز شده است.

سید حسین میرافضلی درباره طرح افزایش ظرفیت تولید اتیلن پتروشیمی جم در عسلویه، گفت: در شرایط فعلی مشکل کمبود خوراک اتان در بین صنایع پتروشیمی مستقر در عسلویه به طور کامل حل نشده زیرا کمبود خوراک اتان داریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه هنوز واحد اتان ریکاوری فازهای 19، 20 و 21 پارس جنوبی کامل به سرویس نیامده است، تصریح کرد: درحالیکه در پتروشیمی جم می‌توانیم با 6 کوره کامل فعالیت کنیم ولی هم اکنون با 4.5 تا 4.7 کوره اتیلن فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید اتیلن به عنوان یکی از برنامه‌های بلندمدت توسعه پتروشیمی جم، اظهار داشت: برای اجرای این طرح با شرکت لینده آلمان برای تامین لایسنس و دانش فنی مذاکره کردیم و در شرف امضای قرارداد با این شرکت آلمانی هستیم.

گفتنی است، در طول 1.5 سال گذشته تاکنون گفتگوها و حتی توافق اولیه با شرکت‌های آلمانی همچون اوده، باسف، زیمنس، لینده، لورگی و DWE به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های صنایع سنگین جهان برای سرمایه گذاری، خرید دانش فنی و مشارکت مهندسی در طرح‌های جدید صنعت پتروشیمی ایران آغاز شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن