جزئیات مناقصه لوله‌های نفتی خرید از خارج نیاز کشور است

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت گفت: خریداری کردن لوله ها از خارج از کشور اکنون و در شرایط فعلی، یکی از نیازهای کشور است؛ به دلیل اینکه آماده شدن زیرساخت های کارخانه، سرمایه­ گذاری اولیه و راه اندازی خط تولید زمانبر خواهد بود.

مصطفی بهاری زاده در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در خصوص سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در مجلس از وزیر نفت درباره دلیل خرید لوله بدون درز از خارج، گفت: چندی پیش با هدف خرید لوله های CRA و همچنین ساخت لوله ها در داخل کشور،  مناقصاتی برگزار شد و ارزیابی های فنی صورت گرفته است.

او در ادامه افزود: بعضی از شرکت های خارجی که صاحب تکنولوژی ساخت این لوله ها بوده اند، ملزم بودند که به همراه یک شرکت ایرانی در این مناقصه شرکت کنند.

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت تصریح کرد: شرکت فولادسازی اصفهان و شرکت لوله سازی اصفهان با یکدیگر، و لوله سازی اسفراین نیز با یک شرکت دیگر در این مناقصه شرکت کرده است که پس از ارزیابی فنی مشخص شده است که شرکتی که از لحاظ فنی نمره بالاتری داشته است، برنده قرارداد بوده است.

 او با اشاره به اینکه «برنده مناقصه از لحاظ قیمت، قیمت پایین تری پیشنهاد داده بوده است»، گفت: 250 کیلومتر خط لوله خریداری شده و قرار بر این بوده که 350 کیلومتر دیگر نیز در داخل کشور ساخته شود.

بهاری زاده در خصوص علت خریداری کردن این لوله ها از خارج از کشور گفت: خرید این 250 کیلومتر لوله اکنون در شرایط فعلی، یکی از نیازهای کشور است؛ به دلیل اینکه تا زیرساخت های کارخانه آماده شود، سرمایه­‌گذاری اولیه انجام شود و خط تولید راه اندازی شود زمانبر خواهد بود و برای اینکه از تولید خود عقب نیفتیم، قرار بر این شد که 250 کیلو متر از خارج از کشور وارد شود.

او در ادامه افزود: با انجام سرمایه گذاری ها و آماده شدن خط تولید، 350 کیلومتر بعدی را در داخل کشور خواهندساخت تا تکنولوژی آن در داخل ایران نهادینه شود و در آینده نیز این حرکت ادامه می یابد.

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت در پایان اظهار کرد: اکنون شرکت لوله سازی اصفهان برنده مناقصه شده است و یک جوینت اسپانیایی دارد.

گفتنی است، در جلسه امروز مجلس سوال ملی هادی قوامی، جواد کریمی قدوسی و حسینعلی شهریاری نمایندگان مردم اسفراین، مشهد و کلات و زاهدان از وزیر نفت اعلام وصول شد. این سوال ملی در خصوص علت خرید لوله های بدون درز برای شرکت‌های نفتی از خارج از کشور با وجود وجود ظرفیت‌های تولید داخلی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن