ایران را در تامین زیرساختهای حمل و نقل حمایت می کنیم

رئیس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه(UIC) گفت: پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد شرکت مشترک برای بهره برداری کشورهای عضو این مجمع در اجلاس آینده بررسی و از برنامه کلان آن برای تامین زیرساختهای حمل و نقل حمایت می شود.

عیسی آپایدین در اصفهان افزود: این پیشنهاد، صحبت جدیدی بود و باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد و ما در اجلاس آینده که ماه می میلادی سال آینده به میزبانی اردن برگزار می شود، آن را بررسی خواهیم کرد.

، سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی روز گذشته در بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه (UIC) که در اصفهان برگزار شد، پیشنهاد تشکیل یک شرکت حمل و نقل ریلی مشترک با کشورهای عضو این مجمع را ارائه داد.

رئیس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه(UIC) تصریح کرد: جوانب مختلف این پیشنهاد باید بررسی و سپس در باره آن تصمیم گرفت.

وی اضافه کرد: بهره برداری از قطارهای باری در ترکیه و برخی کشورها به بخش خصوصی واگذار شده است و به همین دلیل این موضوع باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

آپایدین با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی گفت: ایران برنامه های کلانی برای تامین زیرساخت های حمل و نقل ریلی دارد و در این زمینه ما از برنامه های ایران حمایت می کنیم.

وی که مدیرعامل شرکت راه آهن ترکیه نیز هست درباره همکاری های 2 کشور در زمینه حمل و نقل ریلی تصریح کرد : شرکت راه آهن ترکیه برای توسعه و همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران خیلی تلاش کرد و بیشترین مسیر ریلی خود را با ایران دارد.

وی با بیان اینکه برنامه های زیادی برای توسعه و همکاری های ریلی با ایران داریم، اضافه کرد : قصد داریم زمینه اتصال خط ریلی ایران به شهر وان ترکیه بویژه در زمینه بار را فراهم کنیم و سعی خواهیم کرد تا شبکه ریلی ایران به سایر شهرهای ترکیه متصل شود.

آپایدین ادامه داد: ایران و ترکیه 2 قطب ریلی منطقه هستند و برای بهره برداری از خطوط ریلی تاکنون همکاری های نزدیکی با یکدیگر داشته اند.

وی اضافه کرد : کالاهایی که به سمت اروپا حمل می شود ناگزیر است از ایران عبور کند و به همین دلیل ایران از موقعیت ممتازی در ترانزیت کالا برخوردار است.

بیست و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه (UIC) با هدف توسعه همکاری کشورهای عضو، صبح دوشنبه در اصفهان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه می یابد.

کشورهای ایران، ترکیه عراق، افغانستان، عربستان، سوریه، اردن، عمان، قطر و امارات عضو این مجمع هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن