افتتاح مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل

 

علی راهنمایی در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۴ مرکز تحقیقاتی مصوب در استان اردبیل وجود دارد و با توجه به اهمیت حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر رقابت در این حوزه در سال‌های آتی، آینده سرزمین‌ها را مشخص خواهد کرد.   

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل و نبود مراکز تحقیقاتی در استان تصمیم بر این شد تا ایجاد مرکز تحقیقات انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در اولویت قرار گیرد و بعد از اتمام پروسه‌های لازم و بررسی سازمان‌های مرکزی مجوز رسمی برای افتتاح مرکز تحقیقاتی انرژی و آب در استان اردبیل صادر شد.   

رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل باید امکان‌سنجی‌های لازم برای ایجاد مراکز تحقیقاتی متناسب با پتانسیل‌های استان انجام گیرد و هم اکنون نیز چهار مرکز تحقیقاتی مصوب در سطح استان وجود دارد که امیدواریم تا یک سال بعد این تعداد به ۵ مرکز تحقیقاتی افزایش یابد.   

راهنمایی با اشاره به راهبردهای کلی مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، شناسایی پتانسیل‌های استان اردبیل در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، ترویج راهکارهای بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بومی‌سازی و بازطراحی تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از پتانسیل‌های بخش کشاورزی و نیز همکاری با سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی در برنامه‌های اصلی مرکز تحقیقات انرژی قرار دارد.   

وی یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل از منابع انرژی تجدیدپذیر در استان اردبیل نیز می‌توان به انرژی بادی، آبی، خورشیدی، زمین‌گرمایی، توده‌زیستی و انرژی رودخانه و آب روان اشاره کرد.   

رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: افتتاح این مرکز صرفا مختص دانشگاه آزاد واحد اردبیل نبوده و امیدواریم با شروع به فعالیت این مرکز و انجام کارهای تحقیقاتی مفید و موثر در سطح کشور تاثیرگذار باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن