الکتریکی شدن تمام اتوبوس های کالیفرنیا تا سال 2029

کالیفرنیا قانونی تصویب کرده است که تا سال 2040 فاز اتوبوس های حمل و نقل عمومی دیزل و گاز را حذف خواهد کرد.
به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، هیئت مدیره منابع قدرتمند کالیفرنیا (CARB)، که کیفیت هوا را در این ایالت تنظیم می کند، یک قانون تصویب کرده است که 200 آژانس حمل و نقل عمومی اجازه خرید هیچ گونه گاز طبیعی و سوخت های دیزلی را از سال 2029 ندارند. در این شرایط، تا سال 2040 تنها اتوبوس هایی که انتشار آنها صفر است اجازه تردد دارند.
تعداد زیادی از شهرداری ها در اتوبوس های الکتریکی سرمایه گذاری کرده اند و ناوگان EV خود را احیا خواهند کرد. این قانون که توسط CARB تصویب شده است اولین قانون اتوبوس های برقی در سراسر کشور است. این حرکت می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2050 از 19 میلیون تن کاهش دهد، که این میزان معادل چهار میلیون اتومبیل در جاده است.
شاید مهمترین مسائل مربوط به جوامع مربوط به آلودگی هوای محلی – ذرات و تشکیل سطح ازن زمینی است که تاثیر منفی بر سلامت انسان دارد. مری دی نیچولز، رئیس صندوق CARB، در بیانیه ای گفت: `یک ناوگان عمومی اتوبوس با تولید کربن صفر به معنای هوای پاک تر برای همه ما است.`
در حالی که آژانس ها از خرید بنزین یا گاز اتوبوس ها از سال 2029 ممنوع خواهند شد، آنها باید در این راه به اهداف افزایشی دست یابند. تا سال 2023، یک چهارم از اتوبوس های خریداری شده باید برقی، و تا سال 2026 نیمی از آنها باید برقی باشد. در نتیجه، تاثیر تقاضای نفت خام در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. در حال حاضر حدود 12،000 اتوبوس در جاده های کالیفرنیا وجود دارد و فقط حدود 150 عدد از آنها برقی هستند.
برقی شدن ناوگان شهری مزایای قابل توجهی دارند. شهرداری ها (با کمک دولت ها) می توانند به راحتی مالیات را بدست آورند و همچنین می توانند دید بلند مدت را ببینند. به عبارت دیگر، اگر هزینه بازپرداخت نهایی در طول زمان معقول باشد، هزینه های پیش بینی شده آنها کمتر قابل اعتماد است. در حقیقت، اگرچه هزینه اولیه از اتوبوس های الکتریکی شیب دار است، بازپرداخت بسیار سریع تر از خودروهای الکتریکی است.
علاوه بر این، ایستگاه های شارژ را می توان در انبارها در مرکز قرار داده و ناوگان اتوبوس ها را سرویس دهد. و چون مسیرها قابل پیش بینی و منظم هستند، در مقایسه با رانندگان فردی، `اضطراب محدوده ای` بسیار کمتر است.
به این ترتیب، سوئیچ به اتوبوس های الکتریکی می تواند بسیار سریعتر از انتقال از موتور احتراق داخلی به وسایل الکتریکی به صورت فردی اتفاق بیفتد.
بر اساس گزارش BNEF، سرمایه گذاری جدید انرژی در بلومبرگ در اوایل سال جاری، براساس پیش بینی های خود در مورد اتوبوس های الکتریکی که 84 درصد از فروش های جدید را تا سال 2030 به دست آوردند، بر روی اتوبوس های الکتریکی قرار گرفتند. در صورتی که EV ها تنها 28 درصد سهم بازار تا این تاریخ ثبت کرده اند . حتی برخی از تحلیل گران این رقم را خوش بینانه فرض کرده اند.
BNEF می گوید که تا سال آینده، اتوبوس های الکتریکی هزینه کل مالکیت پایینتری نسبت به اتوبوس های معمولی `تقریبا در تمام تنظیمات شارژ` دارند.
چین در حال حاضر رهبری راه را عهده دار است. کلین مک کرراچ، تحلیلگر ارشد حمل و نقل پیشرفته BNEF، در اظهاراتی در اوائل سال جاری گفت، بقیه جهان به دنبال چین خواهند بود و تا سال 2040 ما انتظار داریم 80 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری ایالات متحده به برق برسد.
CARB برآورد کرده است که قانون جدید می تواند سازمان های دولتی را 1.5 میلیارد دلار در هزینه نگهداری، سوخت و سایر هزینه ها تا سال 2050 نجات دهد.
اگر کالیفرنیا برای رسیدن به هدف خود باشد، یکی از اصلی ترین مزایای آن می تواند یک شرکت مانند Proterra، تولید کننده اتوبوس های الکتریکی باشد. Proterra چند ماه پیش 155 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که این شرکت به رهبری دایملر بود. مشتریان Proterra اغلب آژانس های حمل و نقل عمومی در سراسر کشور می باشند که بسیاری از آنها در کالیفرنیا واقع شده اند. با این حال، پس از آخرین حکم CARB، Proterra مطمئنا برای خرید جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.



