رشد 7 درصدی مصرف برق کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت توانیر در روزهای گرم امسال با رشد هفت درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، با توجه به ادامه روند افزایش دما و پایداری هوای گرم در همه بخش‌های مختلف کشور طی روزهای اخیر شاهد بالا رفتن بی‌سابقه مصرف برق در کشور بوده‌ایم.

بر اساس آخرین آمار به ثبت رسیده، در روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه در ساعت پیک مصرف 14:50 میزان مصرف 53 هزار692 مگابایت بوده است. همچنین میزان مصرف در همین روز در ساعت 21 و 25 دقیقه، 51 هزار 516 هزار مگابایت و در روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد رکورد بی‌سابقه مصرف 55400 مگاوات بوده‌ایم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

در چنین شرایطی برای جلوگیری از بروز خاموشی، به‌ویژه در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق درکل کشور نیاز داریم.

بر همین اساس مشترکین می‌توانند در تمام کشور با کاهش ومدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (ساعت 12 الی 16 و 20 الی 23) به برق‌رسانی در جنوب کشور نیز کمک کنند.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی روند افزایشی دما تا اواسط هفته، شهروندان می‌توانند از راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق، از قبیل استفاده از دور کند در کولرهای آبی، استفاده از دمای ترموستات بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد در کولرهای گازی وهمچنین تا حد امکان عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی به طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار، برای کاهش مصرف برق استفاده کنند.

از سوی دیگر می‌توان گفت خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

استفاده از سایبان برای کولرهای آبی نیز می‌تواند تا مقدار زیادی به کاهش مصرف برق و افزایش بهره‌وری کولرها کمک کند.

با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی وزارت نیرو از مردم درخواست دارد تا پنج درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند که این کار می‌تواند با خاموش کردن یک لامپ پرمصرف یا مدیریت استفاده از وسایل برقی در ساعات غیر پیک صورت گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن