کل تجهیزات پروژه قلعه رئیسی و دیشموک 100 درصد ایرانی است

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح گازرسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک با تمام سختی ها و چالش های پیش رو، از نادر طرح های گازرسانی در دولت تدبیر و امید است که باعث ماندگاری مردم در روستاها خواهد شد.

رحمان خادم در نشست خبری که با اصحاب رسانه در دفتر این شرکت در یاسوج برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح به واسطه تفاوت های آشکاری که با دیگر طرح ها داشت؛ از جمله صعب العبور بودن، عبور از رودخانه های پرآب، عبور از دره های سخت گذر و کوه هایی به ارتفاع 30 متر، یکی از رکوردهای بی نظیر در پروژه های گازی شرکت ملی گاز ایران است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه مذکور به صورت EPC و با مجوز وزیر نفت به صورت یک جا با یک پیمانکار دارای رتبه خوب واگذار شد، گفت: حداقل80 بیل مکانیکی به صورت شبانه روزی در سه شیفت کار می کردند تا موفق شدند این پروژه را در زمان تعیین شده به اتمام برسانند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، خادم توضیح داد: این طرح که یکی از مهمترین طرح های شرکت گاز این استان محسوب می شود با اعتباری معادل 550 میلیارد ریال دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک و نیز بیش از 80 روستا که در مجاورت این خط انتقال قرار دارند را از نعمت گاز بهره مند می سازد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از مهم‌ترین دلایل دولت برای گازرسانی روستایی را توقف روند مهاجرت روستاییان به شهرها اعلام کرد و گفت: با توسعه گازرسانی، مهاجرت از روستا به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی متوقف شده و مطابق آمار، مهاجرت روستاییان در این استان منفی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 180 روستا در دست گازرسانی است و 450 روستا نیز باید تا پایان سال 99 از نعمت گاز بهره مند می شوند گفت: اکنون ضریب نفوذ گاز شهری 100 درصد و ضریب نفوذ گاز روستایی 75 درصد است که انشاالله تا سال آینده به حدود 90 درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه کل تجهیزات پروژه قلعه رئیسی و دیشموک در داخل کشور تامین شده و پروژه ای 100 درصد ایرانی است، گفت: بیش از 70 درصد از نیروهای استفاده دراین پروژه، نیروهای بومی بودند که این مسئله علاوه بر اشتغالزایی برای مردم این نواحی، در توانمند سازی آنان نیز بسیار موثر بوده است.

وی در ارتباط با آماده باش زمستانی این شرکت گفت: تمام ایستگاه های ما برای نخستین بار اورهال (تعمیرات اساسی) شد. ضمن اینکه کارهای مقاوم سازی شبکه نیز به طور کامل انجام و ما اکنون در آماده باش کامل برای فصل زمستان هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسائل زیست محیطی گفت: در طول انجام  پروژه سعی کردیم از نقاطی عبور کنیم که کمترین درخت قطع شود و همچنین به این ترتیب با کاهش مصرف هیزم، سالیانه از قطع 17000 اصله درخت جلوگیری می شود، این در حالی است که در بحث راه سازی مسیر نیز تا جایی که امکان داشت از جاده اصلی فاصله گرفتیم و از طریق حفاری زیر زمینی کارها را انجام دادیم.

خادم در پایان اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت و دشوار گازرسانی، لازم است در خصوص فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از گاز طبیعی باید بیشتر و بهتر کار کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن