به دنبال توسعه دیپلماسی برق هستیم 9هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در بخش برق به دنبال توسعه دیپلماسی برق هستیم، گفت: این اقدام بسیار بزرگی است که می‌توانیم برق را به دیگر کشورها و همسایگان صادر کنیم، اینکه بتوانیم برق را با منطقه و دیگر کشورها تبادل کنیم و بتوانیم به راحتی به شبکه‌های بزرگ آسیا و اروپا وصل بشویم نیز حائز اهمیت است.

حسن روحانی روز دوشنبه در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو با بیان اینکه هیچ دولتی در بخش آب به اندازه دولت یازدهم سرمایه‌گذاری نکرده است و بالاترین بودجه در این بخش انجام شده است، افزود: در بخش برق هم در دولت یازدهم سرمایه‌‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفت به گونه‌ای که بیش از 9 هزار مگاوات افزایش ظرفیت در تولید برق داشته‌ایم و از 70 هزار مگاوات به بیش از 80 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده رسیده است و تا آخر سال هم 12 هزار مگاوات به آن اضافه خواهد شد و علاوه بر آن با کاهش تلفات و هدررفت برق 2500 مگاوات دیگر هم به آن افزوده خواهد شد.

رئیس جمهور اظهارداشت: کاری که دولت یازدهم و دوازدهم در بخش آب در غرب کشور انجام می‌دهد و اقداماتی که در زمینه کشاورزی، سدسازی و تونل انجام می‌شود، بی‌نظیر است.

روحانی تصریح کرد: مهار 5.6 دهم میلیارد متر مکعب آب در بخش‌های غربی و انتقال آن به مناطق گرمسیری اقدام بزرگ و افتخاری برای وزارت نیرو و دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه البته از تلاش‌های دولت‌های گذشته هم که پس از انقلاب به نوبه خود تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنیم، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدام فوق‌العاده‌ای به ثمر رسید که باید آن را برای مردم توضیح داده و تشریح کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: اینکه در بخش کشاورزی توانستیم در دولت یازدهم 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام را زیر کشت ببریم، کاری عظیم و بزرگ بود منتها معمولا اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم از کارهایی است که نباید آشکار و گفته شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زیر کشت بردن 46 هزار هکتار از اراضی زابل نیز از اقدامات خوب دولت در این بخش است، افزود: این کار نتیجه تلاش‌های خانواده بزرگ دولت و همه مردم، کشاورزان و تلاشگران است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن