انتخاب مدیران نباید بر اساس حلقه بسته مدیریتی باشد

رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه سه مدیرعامل جدید صنعت آب و برق استان خراسان رضوی  با تبریک ایام دهه فجر و بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: اعتماد به نفس سرمایه اصلی مدیری به شمار می آید از رهگذر شایسته گزینی انتخاب می شود و استفاده از روش های دیگر انتخاب مدیران که متاسفانه به غلط به عنوان رویه جا افتاده است پس از 4 دهه شایسته نظام نیست. 

وی افزود: ما این توانایی را داریم و قادر هستیم افراد شایسته ای که حتی خارج از مجموعه ما هستند ولی توانایی بالایی را دارند را با غربالگری هایی  که صورت می‌گیرد و اثبات  شایستگی هایشان به عنوان مدیر انتخاب کنیم. البته ضوابطی مثل نظرات نمایندگان و استانداران نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به این که ما با 2 چشم مدیران را در این فرایند انتخاب می‌کنیم  و با 4 چشم بر کیفیت‌ کارشان نظارت می کنیم، افزود: همه ادعاها مبنی بر توانایی های اظهار شده مدیران حمل بر صحت می‌شود و من مسئولیت تام و تمام مدیران پس از انتصاب را عهده‌دار می شوم. موفقیت کار مدیرانی که با روش جدید انتخاب می‌شوند تضمینی بر استمرار  این روش است و تضمینی است برای انتخاب نیروهای شایسته دیگر است.

شهر مشهد می تواند به عنوان کارگاه آموزشی موثری در عرصه  مصرف بهینه آب، در کشور الگو باشد

اردکانیان با اشاره به این که از موقعیت ژئوپولتیک خاصی و ظرفیت بالا و بالقوه نیروی انسانی برخورداریم، افزود: بالفعل رساندن این نیروها، رمز موفقیت ما طی این سال ها بوده است؛ هرچند کاستی هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

وزیر نیرو با اظهار خرسندی از حضور استاندار جدید خراسان رضوی به عنوان فردی با کفایت ادامه داد: با توجه به عملکرد درخشان ایشان در استان کرمان اعلام می کنم که همه همکاران وزارت نیرو در استان خراسان رضوی  در خدمت برنامه های جنابعالی خواهند بود و همه اختیاراتی که تفویض آن غیر قانونی نباشد را به شما تفویض می کنم تا با کمک هم برنامه را پیش ببریم و دغدغه ای برای تامین آب شرب نباشد و موضوع انرژی نیز به شکل و شیوه مناسبی مدیریت شود.

وی افزود: چشم امید داریم که استان خراسان رضوی و به ویژه شهر زیارتی مشهد که سالانه میزبان میلیون‌ها نفر است به عنوان کارگاه آموزشی موثری در عرصه  مصرف بهینه آب در کشور الگو باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن