بهره مندی 97 درصدی جمعیت روستایی استان خراسان رضوی از نعمت گاز تا پایان سال آینده

سید حمید فانی مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی دو خط انتقال گاز تربت حیدریه – کاشمر و دیزباد- تربت حیدریه که با حضور حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد این شرکت ، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مقامات استانی و محلی، صبح امروز ( شنبه 13 بهمن ماه) برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: امروز بزرگترین پروژه گازرسانی استان خراسان رضوی در چهل سالگی انقلاب در این نقطه به صورت پایلوت افتتاح شد.

به گزارش &lt.&lt.انرژی امروز&gt.&gt. از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سید حمید فانی در ادامه با بیان اینکه شرکت گاز استان خراسان رضوی رتبه نخست در تعداد مشترکین با 2 میلیون و 200 هزار مشترک و رتبه دوم بدلیل 30 هزار کیلومتر شبکه گاز در کشور را داراست افزود: سالانه 11 و نیم میلیارد متر مکعب گاز در این استان مصرف می شود.

فانی تصریح کرد: حدود 100 درصد جمعیت شهری گازدار شده و فقط شهر `بار` باقی مانده که شرکت مهندس و توسعه گاز ایران در حال انجام این پروژه است که ان شاالله اوایل سال آینده پروژه تکمیل می شود. همچنین در بخش روستایی نیز 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند هستند که حدود 440 هزار خانوار را شامل می شود.

این مقام مسئول افزود: عملیات گاز رسانی به 550 روستای دیگر در حال انجام است که انتهای سال آینده پرونده گازرسانی آنها نیز تمام می شود و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به 97 و نیم درصد می رسد.

وی با بیان اینکه در سال 95 هر دو روز یک روستا در استان خراسان رضوی گازرسانی شد ادامه داد: درسال96 نیز هر 12 ساعت یک عملیات اجرایی شروع و یک پروژه افتتاح می شد.

فانی در ادامه سخنان خود در خصوص پروژه خط انتقال گاز  تربت حیدریه – کاشمر و دیزباد- تربت حیدریه گفت: پروژه ای که امروز به بهره برداری رسید دو پروژه خط انتقال بود که یکی افتتاح و یکی کلنگ زنی شد. همچنین امروز 113 روستا با جمعیت 19 هزار خانوار و شهر سمیع آباد در حوزه تربت جام به بهره برداری می رسد که مردم این مناطق بزودی اشتراک پذیری خود را آغاز می کنند ضمن اینکه 92 روستا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: در این روز همچنین 171 واحد صنعتی همزمان به بهره برداری می رسد .

وی با بیان اینکه سال آینده برای گازرسانی در استان سال خوبی است بیان کرد: نکته مهم این است که امروز همه مناطق مورد نظر گازدار می شوند ولی اگر درست و ایمن مصرف نکنیم قطعا باعث سلب آرامش خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن