نصب 184 کنتور قرائت از راه دور در تاسیسات آبرسانی روستایی زنجان

رضا کابلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: نصب کنتور حجمی مجهز به سیستم قرائت اتوماتیک از راه دور، سبب کاهش حجم آب بدون درآمد و هدررفت ظاهری ناشی از خطای اندازه‌گیری کنتورهای قبلی خواهد شد.

وی ادامه داد: دقت بالا در ثبت اطلاعات حجم آب عبوری، امکان پایش تولیدات آب و تحویل آن به روستاهای تحت پوشش به‌صورت روزانه، امکان شناسایی روزهای عدم یا کاهش تولید به صورت غیر معمول و در نتیجه بررسی صحت عملکرد تاسیسات برقی و مکانیکی قبل از بروز خسارات اساسی وارده به تاسیسات از مزایای نصب این سیستم است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر با نصب این سیستم در محل تحویل آب به شهر ارمغانخانه، امکان قرائت روزانه کنتور از راه دور فراهم شده و همین امر موجب کاهش حجم آب بدون درآمد و کنترل هدررفت ظاهری ناشی از خطای اندازه گیری کنتور قبلی گردیده است.

وی خاطرنشان ساخت: با تعویض کنتورهای قبلی شهر ارمغانخانه، رقم واقعی قرائت کنتور از 450 مترمکعب به 650 متر مکعب در روز افزایش یافته و درآمد شرکت ماهانه 12 میلیون ریال افزایش خواهد یافت که در اثر خطای دستگاه اندازه گیری از دست می‌رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تصریح کرد: نصب این سیستم موجب کاهش هزینه قرائت کنتورهای حجمی به صورت حضوری و میدانی توسط پیمانکاران یا آبداران به میزان سالانه 100 میلیون ریال خواهد شد.

کابلی خاطرنشان کرد: قرائت ناصحیح قاریان کنتورهای حجمی در سنوات گذشته سبب غیر واقعی بودن آمارهای مربوط به تولید و هدررفت ظاهری شده و برآوردهای طراحی و تولید حجم آب و نیاز آبی را با مشکل مواجه می نماید که با نصب این سیستم جدید، هدررفت ظاهری به علت دقت بالای قرائت کنتور و جلوگیری از خطای انسانی موجود در این زمینه، کاهش قابل توجهی می‌یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن