شروط ۴ بندی توسعه شهرک صنعتی بهارستان

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌هایی به استاندار البرز و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای‌عالی، مصوبه شورا را پیرامون توسعه شهرک صنعتی بهارستان در چهار بند، ابلاغ کرد.

به گزارش  «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به دکتر شهبازی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز و مهندس صالحی‌نیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه شورا را پیرامون توسعه شهرک صنعتی بهارستان ابلاغ کرد.

در متن مصوبه فوق آمده است: به استحضار می‌رساند شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۲.۳، موضوع توسعه شهرک صنعتی بهارستان واقع در حریم شهرهای کمال شهر و کرج را پیرو مصوبه مورخ ۹۶.۷.۲۰ شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه مورخ ۹۶.۱۱.۲۹ کمیته فنی شماره یک و نامه های شماره ۷۱۰ ۵۲۹۱۳ ۹۶ مورخ ۹۶.۱۲.۲۶ وزارت نیرو و شماره ۳۶۰۴۰ ۱۶ ۹۶ مورخ ۹۶.۱۲.۲۱ وزارت جهاد کشاورزی مقرر نمود:

۱. مطالعات ترافیکی طرح در انطباق با شبکه راه آهن پیرامونی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی تهیه و به تایید معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برسد و متعاقب تایید آن، مصوبه شورای عالی در موافقت با توسعه شهرک مذکور به مراجع ذیربط رسما ابلاغ شود.

۲. اولویت استقرار در توسعه شهرک صنعتی، صنوف تولیدی مزاحم شهری کمالشهر و کرج خواهد بود. جهت کنترل تحقق این بند لازم است نقشه کاربری اراضی شهرک متعاقب طی فرآیند قانونی لازم به تایید دبیرخانه کارگروه و امور زیربنایی و شهرسازی استان نیز برسد.

۳. به جهت پرهیز از بررسی موردی موضوعات مربوط به توسعه صنعت در پیرامون شهر تهران، شرکت شهرک‌های صنعتی به نمایندگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، برنامه جامع ساماندهی صنایع در داخل شعاع یکصد و بیست کیلومتری شهری تهران را با رعایت همه مصوبات فرادست اعم از مصوبات هیات وزیران، طرح های مجموعه شهری و ناحیه‌ای مصوب و طرح راهبردی حریم پایتخت و … تهیه و حداکثر ظرف مدت سه ماه به شورای‌عالی ارایه نماید.

۴. همراستا با سند پهنه‌بندی حریم طرح جامع کمالشهر اراضی حدفاصل شهرک صنعتی موجود و توسعه فعلی بدون امکان بارگذاری جدید و به عنوان عرصه‌های سبز و طبیعی در حریم، تثبیت شود.

با عنایت به اینکه دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طی مکاتبات ۹۱۰ ۱۴۳۴۲۱ مورخ ۹۷.۱۰.۱۷ و شماره ۹۱۰ ۱۲۶۲۶۴ مورخ ۹۷.۹.۱۹، مطالعات ترافیکی طرح و کفایت ظرفیت شبکه ریلی موجود شامل ایستگاه‌های کرج، کمالشهر و مسیر خط شمال ۲ ریلی شهر کرج جهت پاسخگویی به نیاز حمل بار و مسافر توسعه شهرک مذکور را تایید نموده است، بدین وسیله و در اجرای بند یک مصوبه صدرالذکر مراتب موافقت شورایعالی توسعه شهرک مذکور اعلام می‌شود.

در پایان این مصوبه آمده است: مقتضی است ضمن ابلاغ به مراجع ذیربط دستور فرمایید نقشه کاربری اراضی شهرک متعاقب طی فرایند قانونی لازم و با رعایت شروط مصوبه شورای‌عالی به تایید دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی استان برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن