آب سدهای ایوشان و مروک برای برنجکاری لرستان نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در سال آبی جاری، رهاسازی آب از سدهای ایوشان و مروک برای برنجکاری انجام نخواهد شد.

رضا میرزایی، در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در جمع خبرنگاران گفت: از کشاورزان این مناطق و سایر شهرستان‌های استان لرستان می‌خواهیم که از کاشت برنج و یا اجاره دادن اراضی کشاورزی خود به غیر بومیان جهت کاشت محصولات آب‌بر همچون چغندر و سیب‌زمینی خودداری کنند.

وی بیان کرد: نباید برای سودهای مقطعی و زودگذر، منابع آبی و اراضی کشاورزی را نابود کنیم، بلکه لازم است منافع بلندمدت خود و نسل آینده را در نظر بگیریم.

میرزایی اضافه کرد: کشت برنج بجز در استان‌های شمالی (گیلان و مازندران) در سایر استان‌های دیگر کشور ممنوع شده است، لذا در لرستان نیز شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران، بخشداران و سایر اعضای شورای حفاظت از منابع آب موظف شده‌اند که جهت حفاظت از منابع آب و خاک، جلوی کشت بی‌رویه برنج را بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، بیشترین انحراف از الگوی کشت مربوط به شهرستان دورود و بیرانشهر بوده است، گفت: در سال آبی جاری، از سدهای ایوشان و مروک برای برنجکاری آبی رها نخواهد شد، لذا از کشاورزان این مناطق و سایر شهرستان‌های استان می‌خواهیم که از کاشت برنج و یا از اجاره دادن اراضی کشاورزی خود به غیر بومیان جهت کاشت برنج جدا خودداری نمایند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن