افزایش صادرات با تمام توان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیم درباره ارز و مسائل مربوط به آن در یک کارگروه گرفته می شود و بانک مرکزی آن را در قالب بخشنامه اعلام می کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، فرهاد دژپسند  در آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، از فعالان اقتصادی خواست درباره مسائل ارزی تا این اندازه منتقد بانک مرکزی نباشند چرا که بخشنامه های ارزی حاصل یک تصمیم جمعی است.

دژپسند از وزیران نفت، صنعت و اقتصاد به همراه رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان اعضای این کمیته نام برد و ضمن اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد: تصور این بود این دستورالعمل به قدری شرایط را تسهیل کند که عرضه ارز صادراتی شدت بگیرد.

وزیر اقتصاد توجه ویژه به صادرکنندگان بزرگ را ویژگی این بخشنامه و دانست و افزود: بر اساس این بخشنامه صادر کنندگان می توانند به همان میزانی که ارز به کشور باز می گردانند، از مشوق های قانونی برخوردار شوند.

وی همکاری بخش خصوصی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات را خواستار شد و افزود: باید تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق کنیم. با وجود همه مشکلات صادرات در ۱۱ ماه امسال در حد مدت مشابه حفظ شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی یادآوری کرد: از ۴۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون هشت میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از این رقم مربوط به فولادی‌ها و پتروشیمی ها است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن