نشست نگاهی به وضعیت محیط‌بانان کشور در مشهد برگزار شد

 دراین نشست، وضعیت محیط بانان با حضور سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست کشور ،تبیین و بررسی شد.

دراین همایش که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، محیط دار یکم احمد بحری نیز به عنوان یکی از محیط بانان فعال در فضای مجازی، فرمانده یگان را  در پنل پرسش و پاسخ همراهی کرد.

دراین نشست  که با حضورجمعی از مسئولان، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و محیط ‌زیست دانشگاه در محل آمفی‌تئاتر این دانشکده برگزار شد، محبت خانی از قوانین حفاظت و تلاش‌های اخیر جهت بهبود سطح کیفی حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ارتقای سطح معیشت و نظام‌های پشتیبان محیط‌بانان سخن گفت.

 درادامه تبیین مشکلات و سختی هایی که محیط بانان در حین انجام وظیفه و حفظ تنوع زیستی متحمل می شوند، توانمند سازی علمی و میدانی محیط بانان و نیز خلاهای قانونی، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور طی سخنانی ضمن اشاره به اینکه اولویت اول سازمان محیط زیست، محیط بانان هستند، اظهار داشت : محیط بانان به عنوان ضابطین خاص قضایی در محیط زیست ،بطور مستمر تحت پوشش آموزش های مرتبط قرار می گیرند و دراین خصوص وضعیت رو به رشدی را شاهد هستیم.

وی محیط بانان را بازوی اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: همه تلاش ما بر این است که بتوانیم شغل محیط‌بانی را به طور صحیح به جامعه معرفی کنیم و مردم شناخت کافی از وظایف و مسئولیت‌های محیط بانان داشته باشند.

سرهنگ محبت خانی، ارتقای شان و جایگاه یگان حفاظت و محیط بانان و آموزش آنها، تجهیز پاسگاه های محیط بانی و پیگیری امور رفاهی و معیشتی محیط بانان را به عنوان دستور کار جدی یگان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد و افزود: نظارت ماهانه مستمر بر فعالیت یگان حفاظت در ستاد و استانها در حوزه عملکرد و پایش از برنامه های موکد در یگان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  کشور، حفظ طبیعت و محیط زیست را در گرو مشارکت همگانی و همکاری همه دستگاههای ذیربط و علی الخصوص رسانه ها و مدیران ستادی و استانی برشمرد و گفت : برای توقف تخریب ها و احیای محیط زیست و طبیعت و همچنین تقویت یگان حفاظت میحط  زیست و ارتقای شان و جایگاه محیط بانان همه تلاش خود را بکار بسته ایم و امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق عملی شعار ریاست سازمان مبنی بر داشتن 80 میلیون محیط بان گام برداریم.

پایان‌بخش این نشست که با تلاش سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، پاسخ به سوالات حاضران بود .  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن