اختصاص تسهیلات ویژه برای صنعت قطعه‌سازی

در نشست مشترک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با برخی از اعضای صنعت قطعه‌سازی کشور، موضوعاتی نظیر مشکل تامین مواد اولیه، ضرورت تداوم تزریق نقدینگی، تسهیل ورود مواد اولیه به کشور، تخصیص ارز و… مطرح و نمایندگان این صنعت خواستار بازنگری در قراردادهای قطعه‌سازها با خودروسازها و اصلاح قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه تولید شدند..

در ادامه این نشست، فرشاد مقیمی نیز با نگاهی به وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی طی چند ماه اخیر گفت: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر مناسب در شرایطی که صنعت خودروی ایران با محدودیت‌های بین‌المللی روبه‌رو بود، توانستیم روند تولید خودرو در کشور را مدیریت کرده و امروز تولیدکنندگان با قدرت به تولید خود ادامه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت ضمن قدردانی از همراهی تولید‌کنندگان در صنعت قطعه‌سازی گفت: با توجه به مشکلات سرمایه در گردش صنعتگران این بخش و تاثیر این موضوع در فرآیند تولید خودرو در کشور، اعطای تسهیلات به این صنعت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با همکاری بانک‌ها وضعیت این صنعت کنترل شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، بانک مرکزی اعتبارات خاصی برای صیانت از این صنعت اختصاص داد و در مدت کوتاهی، این تسهیلات وارد مدار تولید شد.

وی تدوین برنامه مشخص برای صنعت قطعه‌سازی در سال 98 را ضروری دانست و گفت: تشکل‌های تخصصی صنعت قطعه‌سازی با ارائه برنامه‌های هدفمند از تولید قطعات موردنیاز خودرو در سال آینده، امکان پیش‌بینی وضعیت صنعت خودرو در سال آینده را فراهم خواهند کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه گفت: با ایجاد تصویر واقعی از صنعت، احتمال بروز مشکلات احتمالی به حداقل رسیده و روند تولید، سیر صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن وتجارت از واحدهای تولیدی افزود: بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات متعددی روبه‌روهستند که بخشی از این مشکلات به تخصیص ارز و مشکلات گمرکی بازمی‌گردد.

مقیمی افزود: ما برای تسهیل فرآیند تولید کمیته‌ای با همکاری بانک مرکزی تشکیل داده و به‌صورت مستمر، مشکلات صنایع را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

وی ضمن اظهار امیدواری تصریح کرد: تولیدکنندگان صنعت قطعه‌سازی مانند سایر صنایع با ارائه مستندات و طرح مشکلات پیش‌رو می‌توانند چالش‌های ارزی خود را رفع کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین از برگزاری نشست‌های مستمر با مسئولان گمرکی خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی قطعه‌ساز در صورت بروز مشکل با سیستم گمرکی می‌توانند موضوعات موردنظر خود را به این معاونت اعلام کنند تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات فرآیند ترخیص مواد اولیه این صنعت با همکاری گمرک انجام شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن