اجرای موفق رفع خوردگی خط لوله 14 اینچ ری – قوچک

شناسایی و ترمیم 368 نقطه آنومالی خط لوله 14 اینچ ری – قوچک در حال انجام است.

رئیس مهندسی خوردگی منطقه با اعلام این خبر گفت : از این تعداد 53 مورد از نقاط خوردگی حاد بوده که 41 مورد ترمیم و 12 مورد دیگر در دست اقدام است .

حمدرضا شریفی پور با مهم توصیف نمودن این پروژه تصریح داشت : عبور خط از داخل شهر و ظرفیت انتقال 40 هزار بشکه ای و تامین فرآورده های شمال شرق تهران بر اهمیت دقت ، توجه ، صیانت و نگهداری هر چه بیشتر از این مسیر می افزاید .

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران ، وی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از خوردگی ها در محدوده بیابانی قرار داشت ، افزود : بیشترین تراکم خوردگی ها در حوزه شهری بوده که برای ترمیم هر نقطه با شهرداری و فرمانداری های مربوطه هماهنگی های لازم صورت می گرفت .

شریفی پور عبور لوله های آب ، کابل های برق ، کانالهای بتنی برای خروج آب از قنات ، کابل مخابرات و کانال های فاضلاب را در تمامی این محدوده ها از موانع اصلی ترمیم نقاط یاد شده نامید و خاطرنشان ساخت : دلیل موارد یاد شده ، اغلب کنده کاری ها با دست صورت می گرفت و این امر روند سرعت کار را کند می نمود .

وی محدوده جاده های اصلی، خیابان ها و بزرگراهها را از دیگر نقاط متقارن با مسیر خطوط ذکر کرد و گفت: عبور خودروهای سبک و سنگین از کنار کانالهای خاکبرداری شده، مشکلات ترافیکی، موانع اداری و کسب مجوزهای مربوطه از دیگر مواردی است که کار کردن در آن شرایط را با سختی همراه می ساخت .

وی محدوده پارکهای حفاظت شده را از موارد دیگری خواند که با وجود تعداد زیادی خوردگی ، سنگی بودن مسیر، حضور حیوانات مختلف و جلوگیری از رم کردن آنان ، باعث می شد پیکور زنی در ساعاتی خاص انجام گیرد .

وی اظهار داشت : در این پروژه به علت سنگلاخی بودن مسیر تا کنون دوبار پاکت بیل مکانیکی پاره و یکبار نیز قلم پیکور شکسته است .

این مقام مسئول اذعان داشت : در سال جاری با توجه به موانع مذکور و توقف متعدد در نواحی یاد شده 56 نقطه خوردگی شامل 41 نقطه حاد و 15 نقطه سرجوش شناسائی و با همکاری واحدهای تعمیرات خط و ترابری ترمیم و بقیه نقاط در حال شناسائی می باشند .

  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن