سدسازی ای اخیر، جزو افتخارات ایران است در رویا هم نمی دیدیم تالاب ایران پرآب شوند!

به گفته وزیر نیرو،  شایعه پراکنی ها راجع به «بارورسازی ابرها» و نقش آن در بروز سیلاب های اخیر، به هیچ عنوان صحیح نیست.

به گزارش «انرژی امروز»، رضا اردکانیان با حضور در برنامه «نگاه یک» که به طور زنده و در نخستین دقایق بامداد امروز برگزار شد، گفت: از منظر علمی و صحیح باید به این موضوع توجه داشت که «پیش بینی سیل» و «هشدار سیل» دو مقوله متفاوت هستند که به هر دو مورد در وزارت نیرو، توجه می شود.

او با اشاره به اینکه برای مردمی که از سیل های اخیر آسیب دیده اند، باید توضیحات قانع کننده ارائه کرد، ادامه داد: از 32 سد موجود، 30 سد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده اند و با قاطعیت اعلام می کنم که سدسازی های اخیر، جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه همه سدهای کشور، به خصوص سدهای استان خوزستان، در وضعیت کاملا پایدار قرار دارند و به صورت شبانه روزی وضعیت آنها رصد می شوند و هیچ گونه نگرانی از عملکرد آنها وجود ندارد، ادامه داد: اگر سدها وجود نداشت، بیشتر مناطق سیل زده، کاملا از بین می رفتند، تصریح کرد: جامعه ای که گذشته ای برای افتخارکردن نداشته باشد، آینده ای نیز برای افتخار نخواهد داشت و نباید افتخارات سدسازی را به راحتی زیر سوال برد.

به گفته اردکانیان، درحالی که ایران، یک سرزمین سبز و پرآب نیست، بلکه یک سرزمین نیمه خشک و خشک است و در رویا هم نمی دیدیم که تالاب های ما پرآب شوند، اما هم اکنون 44 تالاب کشور، بین 40 تا 100درصد پرآب شده اند.

او با اشاره به اینکه در تابستان گذشته، 340 شهر ایران دارای تنش آبی بود و زمینه های بروز تنازع میان استان ها وجود داشت، گفت: خوشبختانه هم اکنون، حدود 76درصد مخازن کشور پر شده اند و دریاچه ارومیه، در مقایسه با سال گذشته 45 سانتی متر افزایش تراز دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته، 1665کیلومتر از رودخانه ها، لایروبی شده اند و باید توجه داشت که لایروبی، موضوعی فنی است و باید به صورت اثربخش و بهینه انجام شود، تصریح کرد: تلاش می کنیم کارنامه دولت در مواجهه با سیلاب های اخیر، درخشان باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن