افزایش آتش‌سوزی‌های گسترده از خرداد امسال

به اعتقاد مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، هرچند امسال دنبال بارش‌های بسیار خوبی در نقاط مختلف استان داشتیم که باعث پر تراکم شدن پوشش گیاهی خواهد شد، اما باید توجه داشت که خطر افزایش آتش‌سوزی نیز بسیار جدی است.

فریدون یاوری با اشاره به اینکه بارش‌های خوب امسال باعث شده پوشش گیاهی در نقاط مختلف استان خصوصا مناطق تحت مدیریت محیط زیست، بسیار متراکم و غنی شوند، گفت: باید توجه داشت که در چنین شرایطی، خطر آتش‌سوزی‌ها بیشتر می‌شود زیرا وقتی پوشش متراکم باشد، هم احتمال آتش‌سوزی بیشتر می‌شود، هم امکان گسترش آتش بیشتر و کنترل آن سخت‌تر خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از پایان بارندگی‌ها و احتمالا از خردادماه خطر آتش بیشتر می‌شود، ادامه داد: 15 تیم واکنش سریع برای اطفا آتش تشکیل داده ایم و سعی می‌کنیم مانند همیشه از ظرفیت خود مردم و NGO ها نیز استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات و امکانات اجازه دهد بنا داریم در مناطقی که خطر آتش‌سوزی بیشتر است `آتش‌بر` نیز ایجاد کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه خواستار همکاری بیشتر مردم برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها شد و ادامه داد: از گردشگران تقاضا داریم در حد امکان آتش روشن نکنند و اگر هم مجبور شدند حتما موقع ترک منطقه از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوند.

یاوری بیشترین منطقه‌ای که هر سال درگیر آتش‌سوزی می‌شود را منطقه حفاظت شده «بیستون» دانست و تاکید کرد: خطر آتش در نقاط گرمسیر هم بیشتر است. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن