فروش ۷.۳ میلیون‌ از ذخایر اضطراری نفت امریکا

مونا مشهدی رجبی: دولت امریکا‌ اعلام کرد در زمستان سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۷۵ میلیون دلار از ذخایر اضطراری خود را می‌فروشد و این طرح را برای نوسازی ذخایر استراتژیک کشور و تامین بودجه برای هزینه‌های‌ صنعت نفت‌ و اضافه کردن پتانسیل تولید نفت در کشور به کنگره ابلاغ شده بود.

باراک اوباما‌ از کنگره خواسته بود تا تایید نهایی‌ برای فروش‌ دو میلیارد دلار‌ از ذخایر استراتژی نفت را صادر کند؛ ولی کنگره با این درخواست موافقت نکرد و اعلام کرد تنها ۳۷۵ میلیون دلار از این ذخایر فروخته خواهد شد‌.

سخنگوی دپارتمان انرژی امریکا به‌ نشریه فورچون گفت:‌ فروش‌ این ذخایر نفتی به‌ دپارتمان انرژی‌ اجازه می‌دهد تا گام‌های اساسی را برای‌ افزایش طول عمر حوزه‌های‌ نفتی و ارتقای کیفیت آنها بردارد.‌ زیرا بقای این حوزه‌ها بدون نگهداری اصولی از آنها غیرممکن است.

قانون نگهداری ذخایر اضطراری در امریکا بعد از بحران انتقال نفتی‌ اعراب‌ به امریکا در سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ میلادی‌ تصویب شد‌ تا امریکا را در مقابل اختلال در بازار عرضه نفت که زمینه‌ساز افزایش قیمت بنزین و سوخت در این کشور می‌شود محافظت کند و مانع از تاثیر منفی‌ نوسانات عرضه نفت روی‌ اقتصاد‌ امریکا شود‌.‌

بخش زیادی از تانکرهای فولادی و پمپ‌های فولادی‌ موجود در ذخایر‌ نفتی این کشور به دلیل سالها استفاده و قرار گرفتن در معرض طوفان‌ها و تحولات زیست محیطی آسیب دیده است.

دپارتمان انرژی امریکا اعلام کرد‌ تجهیزات مورد استفاده در حوزه‌های فراساحلی صنعت نفت امریکا بسیار آسیب‌دیده هستند و نیاز به بازسازی دارند‌ و‌ فروش ذخایر اضطراری امکان بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده را در اختیار ما قرار می‌دهد.

 درآمد‌ حاصل از فروش کجا صرف می‌شود

طبق گزارش کنگره امریکا ۷.۳ میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری‌ که ارزشی معادل ۳۷۵ میلیون دلار امریکا دارد‌ به فروش می‌رسد‌.

 قرار بر این است‌ که طی سه سال مالی آینده، کنگره طرح فروش حداکثر دو میلیارد دلار‌ از ذخایر اضطراری را‌ بررسی کند و منابع مالی حاصل از این طرح را برای نوسازی زیر ساختهای آسیب دیده‌ صنعت نفت و حوزه‌های نفتی صرف کند ولی اینکه دولت جدید امریکا هم از این طرح حمایت کند یا خیر و آیا دونالد ترامپ کنگره را مجبور به بررسی این طرح و تایید آن می‌کند یا خیر مساله دیگری است که با توجه به دیدگاههای متفاوت ترامپ نسبت به دولتهای قبلی نمی توان هم اکنون نظری قطعی در مورد آن داد.

سخنگوی دپارتمان انرژی امریکا در این‌ مورد می‌گوید: این کار منافع اقتصادی‌ زیادی برای صنعت نفت امریکا دارد زیرا باعث می‌شود این صنعت برای تامین سرمایه مورد نیاز خود به دولت یا بخشهای دیگر اقتصادی وابسته نباشد‌.

 فروش‌ در فاصله هفت تا ۹ هفته بعد از تایید کنگره انجام می‌شود و منابع حاصل از آن ضمن بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده و ضعیف برای ساخت تجهیزات تازه و ترمینال‌های آبی تازه که زمینه‌ساز افزایش ظرفیت‌ انتقال ذخایر از طریق تانکرهای حمل نفت می‌شود، صرف خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن