14 هزار و 466 متر حفاری چاه توسط ملی حفاری در فروردین جاری

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر هفت حلقه چاه نفت و گاز توسعه ای، توصیفی و تعمیری تکمیلی در نخستین ماه سال جاری در مناطق نفتخیز خشکی کشور خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران محمد آل خمیس روز شنبه (31 فروردین ماه) در این باره گفت: از این تعداد چاه، چهار حلقه توسعه ای و توصیفی و سه حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت پیش گفته 14 هزار و 466 متر حفاری چاه ها توسط ناوگان این شرکت به ثبت رسید، افزود: پنج حلقه چاه حفر شده در این ماه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دو حلقه در قالب پروژه ای بوده است.

آل خمیس با اشاره به اینکه عملیات حفاری در طی سال حتی روزهای تعطیل نظیر ایام سال نو به صورت شبانه روزی استمرار دارد، اظهار کرد: در اولین ماه سال با تلاش و پشتکار کارکنان سختکوش شرکت در بخش های عملیات و پشتیبانی ، حفاری یک حلقه چاه 18 روز زودتر از برنامه به اتمام رسید.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: مدت تعیین شده برای تعمیر این چاه نفتی در منطقه آبتیمور از سوی کارفرما 78 روز پیش بینی شده بود که 60 روزه محقق و تحویل شرکت متقاضی شد.

وی همچنین در زمینه جابجایی دستگاه های حفاری در مناطق عملیاتی توضیح داد: هم اکنون 13 دکل حفاری در حال جابجایی است که هفت دستگاه برای حفر چاه های توسعه ای و شش دستگاه برای تعمیر چاه ها به کارگیری می شود.

آل خمیس با اشاره به پیامدهای ناشی از بارندگی های سیل آسای اخیر در استان خوزستان، افزود: آب گرفتگی مناطق عملیاتی که دستگاه های حفاری استقرار دارد موجب بروز مشکلاتی برای دستگاه های حفاری شده است.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: سیلاب در هور العظیم ، آبتیمور و اهواز باعث شد تا فعالیت پنج دستگاه حفاری 24، 28، 37، 66 و 81 فتح متوقف و عملیات پیشگیری از نفوذ آب در منطقه شادگان که دکل حفاری 32 فتح استقرار دارد، در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: برنامه های سال جاری شرکت در بخش عملیات حفاری بر محور افزایش راندمان، متراژ حفاری ترسیم گردیده که انتظار می رود با تلاش مضاعف و همدلی و همراهی کارکنان این بخش و کاربست 72 دستگاه حفاری خشکی و دریایی محقق گردد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن