نیازهای درمانی بومیان مناطق نفتی را هم برطرف کرده‌ایم

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: با توجه به خدماتی که به کارکنان نفت و خانواده هایشان داده ایم، حتی جمعیت بومی هم تقاضا دارد که از این خدمات استفاده کند و ما تقاضای آنها را نیز برآورده کرده ایم.

به گزارش خبرنگار نفت و گاز « انرژی امروز»، نشست تخصصی «مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و نقش متقابل دستگاه های حاکمیتی و جوامع محلی در مناطق نفتی» در دومین روز از سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت به ریاست حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

حبیب الله سمیع، رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این نشست به تشریح رویکردهای مسئولیت اجتماعی در این سازمان پرداخت و گفت: پس از احداث مراکز بهداشتی و درمانی را در مناطق نفتی، با توجه به خدماتی که به کارکنان و خانواده هایشان داده ایم، جمعیت بومی هم تقاضا دارد که از این خدمات استفاده کند و ما تقاضای آنها را برآورده کرده ایم.

او در ادامه افزود: یک سوم جمعیت تحت پوشش ما مردم بومی هستند و نه بیمارستان و چند دی کلینیک داریم.

سمیع با اشاره به اینکه آمار مراجعات به درمانگاه ها و بیمارستان های ما رو به افزایش بوده است گفت:  وزارت نفت در برخی مناطق مثل جم و خارک، جایگزین وزارت بهداشت است و تنها بیمارستان های موجود در این مناطق، بیمارستان‌هایی هستند که متعلق به صنعت نفت است و نیروهای بومی از بیمارستان های ما استفاده می کنند.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه« بحث مسئولیت اجتماعی امروزه به عنوان جزء جدایی ناپذیر برنامه های راهبردی سازمان‌ها مطرح است» اذعان داشت:  سلامت و آموزش ارکان اساسی است که اگر به خوبی تامین شود، کارکنان به سکونت در مناطق متمایل می شوند و بر مردم بومی نیز آثار مطلوبی می گذارد و اظهار رضایت خواهند داشت.

سمیع اظهار کرد: در سال‌های ۸۳ تا ۹۵، بالغ بر چهار میلیون و ۱۳۸ هزار نفر نیروی بومی غیرشرکتی به مراکز درمانی بهداشت و درمان مراجعه کرده‌اند.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: میزان استفاده مردم بومی غیرشرکتی از خدمات بهداشت و درمان در مناطقی مانند خارک و بوشهر، بیش از کارکنان نفت است و به طور مثال از مرکز دیالیز بیمارستان خارک، که سال گذشته در هفته دولت افتتاح شد، هم اکنون تنها اهالی بومی استفاده می کنند.

سمیع با اشاره به نقش صنعت نفت در خدمت رسانی در پارس جنوبی گفت: لازم است سازمان تامین اجتماعی با ۳۶ میلیون بیمه شده در این منطقه حضور فعال تری داشته باشد.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: متاسفانه برخی شرکت های خصوصی در مناطق عملیاتی توجهی به بحث مسئولیت اجتماعی ندارند و خود را در قبال نیروهای بومی مسئول نمی دانند که این رویکرد نیازمند اصلاح است.

او در پایان اظهار کرد: چشم انداز سازمان ما این است که مهم ترین انتخاب خدمت گیرندگانمان باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن