بوشهر مستعد تولید انرژی های نو و تجدید پذیر

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر می گوید : در این استان از سال 1393 راه اندازی نیروگاههای برق خورشیدی در دستور کار قرار گرفته  و از سال 1396 به بخش خصوصی واگذار شده است .

نادر تمیمی می افزاید: هم اکنون تعداد 8 نیروگاه خورشیدی بخش دولتی در استان بوشهر فعالیت می کنند که در مجموع 372 و نیم مگاوات ساعت برق تولید می کنند .

نادر تمیمی  ادامه داد: این نیروگاهها بتفکیک ؛ سه نیروگاه در شهرستان دشتی ، سه نیروگاه در بوشهر و دو نیروگاه دیگر در بندر گناوه قرار دارند. به گفته سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر تا کنون به 80 نفر متقاضی سرمایه گذاری و تاسیس نیروگاههای خورشیدی در بخش خصوصی در استان بوشهر مجوز صادر شده است که در این زمینه رتبه شانزدهم کشور را به خود اختصاص داده ایم .

وی با اشاره به حمایت شرکت توزیع برق استان از سرمایه گذاران می گوید : بازگشت سرمایه در اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کمتر از چهار سال است و طبق قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی  تا ۲۰ سال است. امسال به رغم اینکه هر کیلووات ساعت برق را به مشترکان حدود 450ریال می فروشیم از تولیدکنندگان هر کیلو وات ساعت برق را 6هزار ریال خریداری می کنیم و این مبلغ خرید متناسب با تورم سالهای آینده افزایش خواهد یافت.

غلامحسین صداقت‌خواه موسس انجمن انرژی‌های پاک استان بوشهر می گوید : امروز در همه جای دنیا حرکت‌های اساسی برای توسعه انرژی‌های پاک صورت گرفته است و در کشور ما نیز حرکت‌هایی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر نیز با همکاری‌هایی که از سوی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر صورت گرفته است، گام‌های اولیه را برای توسعه تولید انرژی‌های پاک برداشته‌ایم.

صداقت‌ خواه می گوید : انرژی‌های تجدیدپذیر در تحقق شعار رونق اقتصادی ، نقش بسیار مهمی دارد و با توجه به اینکه سازگاری مناسبی با مسائل زیست‌محیطی دارد، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

موسس انجمن انرژی‌های پاک استان بوشهرمی افزاید : اولین طرح موفق استان بوشهر پارسال با ظرفیت ۱۰ کیلووات با ساخت یک نیروگاه خورشیدی اجرا شده است که باید اینگونه طرح‌ها حمایت شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن