645 میلیارد تومان خسارت فعلی سیل به جاده های خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از برآورد اولیه خسارت ۶۴۵ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت های جاده ای استان خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در این خصوص گفت: طبق آخرین برآورد صورت گرفته تاکنون ۶۴۵ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیلاب به زیرساخت های جاده ای استان از جمله جاده ها و ابنیه فنی وارد شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه تا فروکش کردن کامل آب امکان برآورد نهایی خسارت وجود ندارد، افزود: تمامی جاده ها باید از آب خارج شوند تا برآورد دقیق تری صورت بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: در بارندگی هایی که از سال ۹۷ شاهد بودیم، استان خوزستان کمترین تخریب پل ها را داشته است و علی رغم حجم بالای بارندگی ها، روان آب ها، سیلاب ها و آب های رهاسازی شده که از زیر این پل ها عبور کردند، کمتر از ۱۰ پل تخریب شدند  و این امر نشان  می دهد تنقیه پل ها و پاکسازی حریم رودخانه ها به خوبی صورت گرفته است.

۳۰۰ ابنیه فنی نیاز به تعمیر دارند

وی بیان کرد: اما به دلیل آب شستگی های زیادی که صورت گرفت، حدود ۳۰۰ ابنیه فنی خوزستان در مسیرها که عمدتا پل و آبرو هستند دچار آسیب شده اند و نیاز به تعمیر دارند.

بهرامی در خصوص تردد در جاده اهواز-خرمشهر نیز اظهار کرد: روز گذشته کیلومتر ۳۸ این جاده دچار آبگرفتگی شد، اما با اقدامات انجام شده از سوی نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای و ایجاد سیل بند خاکی، مشکل مرتفع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه همزمان با ایجاد سیل بند خاکی، تردد در این مسیر با احتیاط انجام شد، گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکل تردد در جاده اهواز به خرمشهر وجود ندارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن