مسیر تعالی سازمانی مسیری سخت و پر مشقت است

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان می گوید قدم گذاشتن در مسیرتعالی سازمانی  موجب ارتقای جایگاه و افزایش بهره وری سازمان ها ست.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان  احمد فعله گری  در جلسه بررسی گزارش عملکرد واحدها  که در اردیبهشت ماه سال جاری با هدف انجام هماهنگی‌های لازم و بررسی پیشنهادات اعضای هیات رئیسه در سالن جلسات این شرکت  برگزار شد، قدم گذاشتن در مسیر تعالی سازمانی را موجب ارتقای جایگاه و افزایش بهره وری سازمان ها دانست و آن را از لحاظ ساماندهی و مدیریت ارزیابی ها بسیار مفید و مناسب دانست.

فعله گری  در این نشست به بیان اهمیت و جایگاه اجرای مدل تعالی سازمانی در سطح شرکت گاز استان کردستان  پرداخت و برآیند اجرای آن در سطح تمامی واحدهای شرکت  را موجب ارتقای جایگاه و عملکرد کل شرکت گاز استان کردستان دانست.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهمیت پیاده سازی مدل تعالی سازمانی بیان داشت : یکی از مباحثی که بسیاری از سازمان ها بدنبال ان هستند و با وجود اینکه چندین سال از عمر آن می گذرد، اما همچنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزه های کیفی است ومعمولا سازمان ها در کنار پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده سازی مدل های تعالی سازمانی دارند.

فعله گری به مدل های تعالی سازمانی اشارکرد و اظهار داشت :مدل های تعالی سازمانی مختلفی در دنیا وجود دارد که سه مدل معروف آن : 1- مدل تعالی سازمانی EFQM، مدل تعالی سازمانی که در اتحادیه اروپا از آن استفاده می شود 2-مدل مالکوم بالدریچ، مدل آمریکایی تعالی سازمانی 3-مدل دمینگ، مدل ژاپنی تعالی سازمانی

وی تصریح کرد : در ایران دو سازمانی متولی ارائه جایزه ملی کیفیت بر مبنای مدل های تعالی سازمانی هستند. مدل تعالی سازمانی ایران بیشتر برگرفته شده از مدل EFQM است و در ایران با نام جایزه ملی کیفیت و جایزه ملی تعالی سازمانی شناخته می شود.

مهندس فعله گری در مورد  سطوح جایزه تعالی  اضافه کرد : جایزه تعالی سازمانی دارای سه سطح است که برای هر کدام باید امتیاز لازم کسب گردد1- گواهی تعهد به تعالی 2- تقدیر نامه تعالی 3- تندیس ها

وی یادآور شد : در سال 96 شرکت گاز استان کردستان موفق به دریافت گواهی تعهد به تعالی شد و در سال 97 به تقدیر نامه 2 ستاره ارتقا یافت .

فعله گری در پایان سخنانش بیان داشت : مسیر تعالی سازمانی مسیری سخت و پر مشقت است و نیاز دارد تمامی کارکنان در این مسیر با جان و دل ورود و راه برای رسیدن به قله رفیع پیشرفت و اثر بخشی سازمانی هموار سازنند.

در ادامه این جلسه، مهندس شهاب علیدی  دبیر جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت گاز استان کردستان با تشریح فرایند دومین دوره جایزه سرآمدی در سال 1397 و بیان سیاست های پیش رو، هدف اصلی برگزاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر را در شرکت ملی گاز ایران ایجاد ارزش افزوده در سازمان برشمرد و از حضار خواست در این زمینه پیشنهاد و راهکارهای خود را ارائه کنند.

وی افزود : در سال 97 جهت بروز رسانی ارکان ساز ، خط مشی سیستم مدیریت یکپارجه ، منشور تعالی سازمانی ، نقشه فرآیندی ، نقشه استراتژی و نهایتا سند استراتژی شرکت  11 جلسه کمیته راهبردی برگزار گردید.

علیدی در مورد تدوین اظهارنامه عنوان کرد : در سال گذشته 74 جلسه تیم های تعالی ( منابع انسانی 22 جلسه ، مالی و زنجیره تامین 13 جلسه ، مهندسی و اجرا 7 جلسه ، بهره برداری و مشترکین 6 جلسه ، کمیته فرآیندها 5 جلسه ، کمیته زیر ساخت ها 8 جلسه و کمیته دانش و تکنولوژی 10 جلسه ) جهت تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی در سطح 2 ستاره برگزار گردید.

مدیر تعالی سازمانی شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش به بررسی 348 شاخص اشاره کرد و گفت : پایش این شاخص ها شامل پایش 30 شاخص استراتزی شرکت ملی گاز ، 117 شاخص کارت های ارزیابی متوازن ، 18 شاخص بهره وری ، 52 شاخص بهینه کاوی و 131 شاخص فرآیندی ایزو را در بر می گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن